Descomptes per a publicar en accés obert

Elsevier

Aquest proveïdor proporciona un 10% de descompte als investigadors de la UAB per publicar en les seves revistes Gold. Una vegada hagueu passat la revisió per experts, l'editor us demanarà si voleu sol·licitar aquest descompte.

Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)

L'afiliació de la UAB a l'Institutional Open Access Program (IOAP) permet al personal de recerca de la Universitat reduir en un 10 % els costos per publicar en qualsevol de les més de 200 revistes científiques de l'editor Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI).

Quan l'autor lliuri el seu article a la revista ho haurà de fer des del seu correu de la UAB per tal que automàticament quedi identificat com a membre de la universitat i pugui gaudir del descompte.
Cal tenir present que si un autor pot optar a diferents tipus de descompte MDPI (perquè a banda de pertànyer a la UAB també pertany al comitè editorial d’una publicació MDPI, o perquè també és revisor d’una de les publicacions de l’editorial, etc.) aquests descomptes no són acumulatius: l’autor haurà de decidir si s’acull al descompte institucional o a qualsevol dels altres descomptes.

Emerald Publishing

Mitjançant un acord del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), la UAB gaudeix d’abonaments per cobrir el 100% del cost de publicació en obert dels articles que hagin estat acceptats en aquesta editorial durant el període 2021/2023. Concretament la UAB disposa de:

• 2021: 3 abonaments d’APC
  • 2022: 4 abonaments d’APC
  • 2023: 4 abonaments d’APC

Per poder gaudir d’un abonament cal ser “corresponding author / main author”, s’ha de fer servir l’adreça de correu-e institucional de la UAB en el moment de lliurar el treball dins la plataforma Scholar One i triar l’opció “Yes, I want to publish my article as Open Access and my institution is eligible for a prepaid APC voucher que trobareu a l’apartat Open Access (OA) durant aquest lliurament.

Trobareu més informació a la web de l’editorial i a la “Step-by-step guide

Sage journals

Aquest proveïdor proporciona un 15% de descompte als investigadors de la UAB per publicar en les seves revistes Open Access.
Podeu consultar aquests títols a la pestanya “Títols Gold OA (15% descompte)” que trobareu al document Llistat títols Sage

ACS Chemistry for Life

Aquest editor aplica uns descomptes als investigadors UAB per a publicar articles en accés obert a les revistes híbrides subscrites per la universitat, així com també hi ha descomptes si els investigadors són membres d'ACS:

ACS descomptes

• ACS AuthorsChoice: preus per als autors de la universitat.
  • ACS AuthorChoice discounted price for ACS members at "All ACS Publications" subscribing institutions: preus per aquells autors de la universitat que, a més, també són membres de l’ACS.

Scoap3

La UAB, a través del CSUC, participa al Sponsoring Consortium for Open Access Publishing in Particle Physics (SCOAP3). Això significa que els investigadors de la UAB que publiquin en alguna de les revistes que participen en aquest projecte podran gaudir d’una serie de beneficis.

També us pot interessar consultar els acords transformatius amb els editors de les revistes.