Comunicació

Butlletí

Núm. 5/2022. 27 abril 2022
Curs Dades de recerca

dadesDins de la segona oferta formativa 2022 que ha fet arribar l'Àrea de Desenvolupament de Persones, en volem destacar un curs que organitza el Servei de Biblioteques i que potser us interessarà:

11907-1 Dades de recerca: plans de gestió i publicació en obert

Data del curs: 21 de juny, de 10 a 13 h

Descripció: Curs adreçat a PDI i PAS amb tasques de suport a la recerca. S'expliquen els diferents àmbits relacionats amb les dades de recerca, polítiques, recomanacions i requeriments dels editors o de les entitats de finançament. També es tractarà la publicació de les dades a la UAB.

Objectiu: L’objectiu fonamental d’aquesta sessió és veure els elements principals que cal tenir en compte en l’elaboració dels plans de gestió de dades i en la publicació de les dades de recerca finals en accés obert.

Metodologia: Sessió teòrico-pràctica. Durada: 3 h.

Avaluació: Certificació d’assistència en cas de superar el 75% d’assistència a l’activitat.

Recordeu que el termini per inscriure's als cursos d'aquesta oferta formativa acaba el 3 de maig!

Millores al Cercador

Us informem de dues millores al Cercador de les Biblioteques UAB, relacionades amb la cerca de revistes i amb la cerca de personal investigador UAB:

Revistes amb APC finançada per la UAB

Quan busqueu una revista al Cercador, podeu saber de manera immediata si està inclosa en algun dels acords transformatius que la UAB té amb els editors (Elsevier, Wiley, SpringerNature i ACS), per poder sol·licitar el finançament de l'APC (Article processing charges).

revista amb APC

Accés als perfils dels investigadors del Portal de la Recerca de la UAB

Quan busqueu al Cercador un investigador de la UAB, podeu accedir directament al seu perfil al Portal de la Recerca de la UAB. La cerca es pot fer buscant per nom i cognoms en ordre directe o cercant pels cognoms.

autor

Formació d'Scopus

Scopus

Fecyt i Elsevier organitzen unes jornades de formació en línia, gratuïtes i en castellà, sobre la base de dades Scopus. Tindran lloc entre el 9 i el 20 de maig.

La formació es farà a través de l'eina GoToWebinar, i estarà oberta a tots els estudiants, investigadors i usuaris que formen part de les institucions de recerca espanyoles que tenen llicència d'Scopus, com és el cas de la UAB. És requisit indispensable comptar amb una adreça de correu electrònic institucional, amb la qual us haureu d'inscriure a les sessions.

Consulteu en aquest enllaç el calendari i la convocatòria sencera dels cursos.

Desapareix el préstec de cap de setmana

Pasqua

Recordeu el préstec de cap de setmana? S'aplicava a uns determinats llibres, que només podien sortir en préstec el divendres i s'havien de retornar el dilluns següent. S'identificaven perquè al llom hi havia una petita "C" i un gomet rodó de color vermell.

Després de fer un estudi de la viabilitat d'aquest tipus de préstec, hem decidit eliminar-lo. Tots aquells documents que estaven marcats com a documents de "cap de setmana" ara són prestables en qualsevol moment de la setmana: els que pertanyen a bibliografia recomanada d'una assignatura, passen a prestar-se durant 7 dies. La resta de llibres passen a prestar-se 21 dies (estudiants de grau), 28 dies (estudiants de 3r cicle i PAS) i fins al final del curs acadèmic (PDI). Només una petita minoria dels llibres ha quedat exclosa de préstec.

Hi ha altres biblioteques que mantenen aquesta modalitat de préstec de cap de setmana, però a la Biblioteca de Comunicació ja no existirà.

Breus

fast forward

Exposició temporal "Rússia envaeix Ucraïna": A la planta 3 de la biblioteca trobareu una mostra de llibres i revistes sobre Rússia i Ucraïna, amb claus per comprendre l'actual conflicte entre els dos països.

Sant Jordi a la Biblioteca: durant la setmana de Sant Jordi (19-22 abril), vam demanar als usuaris que visitaven la biblioteca que omplissin el suro de la planta baixa amb recomanacions de llibres i de pòdcasts i canals de Youtube sobre llibres (o sobre el tema que volguessin). La resposta ha estat boníssima, i hem recopilat un munt de recomanacions, que aviat publicarem a la nostra guia temàtica perquè tothom les pugui consultar. D'altra banda, vam muntar una paradeta de llibres a 1 euro, també a la planta baixa, que encara esteu a temps de visitar -la tindrem fins divendres 29 d'abril-. Tota la recaptació d'aquesta venda de llibres es destinarà a la compra de títols nous.

Enllaços d'interès

Avui us portem un parell d'enllaços interessants:

Jorge Franganillo y Javier Guallar. Nostalgia televisiva y programas de segmentos: la valorización de los archivos audiovisuales. Nota ThinkEPI publicada el 19 d'abril de 2022.

VIII informe sobre el uso de las redes sociales en España. Madrid: The Social Media Family, 2022 [atenció! Cal registrar-se]

Rebeu aquest butlletí perquè pertanyeu al personal docent i investigador amb docència a la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB.

El tractament de les vostres dades personals en aquesta llista de distribució/difusió té la finalitat de mantenir-vos informat/da de les novetats de les Biblioteques UAB. D’acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, podeu exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació del tractament enviant un missatge a bib.comunicacio@uab.cat.

Font de les icones: Flaticon

Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General Facebook Biblioteques UAB Twitter Biblioteca Pregunta

• Núm. 4 (8 abril). 20è aniversari. Ebooks a prova. Descomptes amb Frontiers. Vacances
  • Núm. 3 (28 març). RFID i autopréstec. Curs virtual de Zotero
  • Núm. 2 (21 març). Exposició "Des d'Àfrica". Compra de document. Coneixes el PUC?
  • Núm. 1 (9 març). Formacions en línia

• Núm. 7 (1 juliol). Horari d'estiu. Taller Elsevier
  • Núm. 6 (15 juny). Canvi del sistema de gestió de biblioteques
  • Núm. 5 (1 juny). Proves PAU. Dades de recerca. Finançament per publicar