Comunicació

Butlletí

Núm. 3/2021. 22 febrer 2021
Open Education Week

De l’1 al 5 de març se celebra l'Open Education Week, una iniciativa anual d'abast global que pretén conscienciar sobre els avantatges que aporta a professors i estudiants implementar els recursos i les pràctiques educatives en obert. Els Recursos Educatius Oberts (REO) es fonamenten en el reconeixement de l'autoria i el domini públic, o en una llicència oberta que en permeti l'accés, ús, adaptació i redistribució sense cap cost i sense restriccions ni limitacions.

Us convidem a participar-hi inscrivint-vos a les activitats que hem preparat enguany per promoure l’educació oberta:

Ensenyament obert: Reflexions i ajudes per “Aprendre a nedar a l’oceà digital

Data: Dimarts 2 de març de 10 a 11h

Conferenciants: Erika Constantino, Juan Antonio Martínez i Joaquim Campuzano. Personal de l’Àrea de Planificació de Sistemes d’Informació de la Universitat Autònoma de Barcelona). El seu camp d’especialització és la innovació tecnològica en educació i e-learning
Adreçat a: Personal Docent Investigador i alumnat
Descripció: Programa de MOOCs de la UAB, el Programa Coursera-UAB per a estudiants de la nostra universitat i el nou portal Teaching Center de suport al professorat. Treball conjunt entre el Servei de Biblioteques i l’ Àrea de Planificació de Sistemes d’Informació de la UAB per a crear el curs MOOC  sobre Competències digitals DIGCOMP. Reflexions sobre l’ensenyament obert: evolució i possibilitats . Torn obert de preguntes.
Idioma: català
Plataforma: Teams
Inscripció: https://www.bib.uab.cat/formacio/inscripcio.php?id=6650  (data límit: 26 de febrer)
Certificats d’assistència: Sí
Organitza: Servei de Biblioteques

Recursos educatius oberts per a la docència universitària

Data: Dijous 4 de març d'11 a 12:30h

Conferenciant: Dra. Gema Santos-Hermosa. Membre de REBIUN i professora de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universiat de Barcelona. Experta en el desenvolupament i la reutilització de recursos educatius oberts a l'educació superior. Participa a l'European Network of Open Education Librarians de SPARC Europe.
Adreçat a: Personal Docent Investigador i alumnat
Descripció: Aproximació als recursos educatius en obert des del punt de vista de l’usuari i del creador. Panoràmica de les plataformes de manuals universitaris en obert  més destacats. Bancs d’imatges reutilitzables. Presentació del kit REA, una guía sobre què són, com es creen i comparteixen els recursos educatius oberts.  Torn obert de preguntes.
Idioma: Català
Plataforma: Teams
Inscripció: https://www.bib.uab.cat/formacio/inscripcio.php?id=6644 (data límit: 2 de març)
Certificats d’assistència:
Organitza: Servei de Biblioteques

Publicar en accés obert

acces obert

Beneficieu-vos dels descomptes i bons per publicar en accés obert a SAGE, Emerald i MDPI pels investigadors de la UAB
Si esteu pensant en publicar en accés obert amb aquests 3 grans editors, consulteu-ne les condicions a: Finançament per publicar. Conserveu els vostres drets d'explotació, porteu la teva recerca a tot el món i guanyeu en visibilitat i impacte.

Passport for Open Science

passport for open science

Passport for Open Science: a practical guide for PhD students [PDF] és una guia elaborada per la Université de Lille adreçada als estudiants de doctorat.

L'objectiu principal d'aquesta guia és acompanyar el doctorand en els diferents estadis de la seva recerca, des del plantejament de la hipòtesi fins a la difusió de la investigació a través d'unes eines i bones pràctiques pensades en clau de ciència oberta.

Feu-ne difusió entre els vostres doctorands!

Enllaços d'interès

links

• Ens ha semblat molt interessant l'última entrada del blog de Lluís Codina, professor de la UPF. Parla de com fer cerques a Factiva, una base de dades d'informació financera i empresarial que també buida premsa. Factiva té un potent motor de cerca que permet recuperar notícies publicades a nombrosos mitjans de tot el món.
  • Pepe Cerezo. La transformación de las redacciones post-COVID (PDF; accés lliure). Madrid: Evoca Comunicación e Imagen, 2021. Dossier elaborat pel director de l'agència de comunicació Evoca sobre els canvis que ha suposat a les redaccions l'arribada de la pandèmia i quines estratègies poden seguir per adaptar-se.
  • Top tendencias digitales 2021 (PDF; accés lliure). Madrid: IAB Spain, 2021. Nova edició de l'informe anual d'IAB Spain, associació d'empreses de publicitat espanyoles, que fa un repàs de les claus de negoci del mercat digital.

Rebeu aquest butlletí perquè pertanyeu al personal docent i investigador amb docència a la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB.

El tractament de les vostres dades personals en aquesta llista de distribució/difusió té la finalitat de mantenir-vos informat/da de les novetats de les Biblioteques UAB. D’acord amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, podeu exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació del tractament enviant un missatge a bib.comunicacio@uab.cat.

Font de les icones: Flaticon

Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General Facebook Biblioteques UAB Twitter Biblioteca Pregunta

• Núm. 2 (3 febrer). Formació d'Statista
  • Núm. 1 (25 gener). Statista. Llibres electrònics a prova. Formació eLibro