Curs en Formació per a Personal Investigador Usuari d'Animals per a Experimentació i Altres Finalitats Científiques (Gener)

Presentació

Aquest curs té com a objectiu donar resposta als requisits de formació requerits pel RD 53/2013 i la Directiva EU 63/2010. Aquesta legislació defineix, entre d'altres, dues funcions per als quals es requereix capacitació prèvia i que són rellevants si es vol realitzar el doctorat en una àrea que requereix la utilització de models animals: la realització de procediments i el disseny dels procediments i projectes. A més el curs cobreix els requisits necessaris per a les funcions de cura dels animals i d'eutanàsia.

La realització d'aquest curs permetrà poder obtenir la capacitació per realitzar (funcions a, b i c segons el Decret 53/2013) i dissenyar (funció d'un el decret 53/2013) procediments en els quals es requereixi la utilització de models animals.

L'acreditació de FELASA, a més de garantir uns estàndards de qualitat, facilita el reconeixement d'aquestes capacitats en els països de la Unió Europea.

Les dues primeres setmanes del curs són presencials. Les posteriors són de treball individualitzat (resolució de casos pràctics) que es lliurarà per correu electrònic.

- Legislació nacional i europea sobre protecció dels animals d'experimentació.
- Ètica, benestar animal i 3R.
- Biologia bàsica de les espècies de laboratori.
- Compte, sanitat i maneig dels animals.
- Benestar animal.
- Refinament en els procediments experimentals.
- Anestèsia per a procediments menors.
- Anestèsia per a cirurgia o procediments de llarga durada.
- Principis de cirurgia.
- Disseny procediments i projectes.

Objectius

Aquest curs va dirigit a graduats que s'inicien en la investigació en biomedicina i que necessiten utilitzar models animals. El curs aporta els coneixements i la pràctica necessària per ser capaç de realitzar les funcions de:
a) Cura dels animals.
b) Eutanàsia dels animals.
c) Realització dels procediments.
d) Disseny dels projectes,

tal com defineix el Decret 53/2013.

Requisits d'accés

- Titulació universitària de llicenciat o de grau.

- Si la titulació prèvia no ha proporcionat coneixements de biologia animal per poder fer el curs, haurà de realitzar primer el mòdul addicional de biologia addicional.

Patrocinio Vergara Esteras

Telèfon: 935811848

Web: http://pagines.uab.cat/anilab/

Curs d'especialització UAB

47a Edició
Places: 45
Orientació: Recerca
Codi de l'estudi: 1853/47
Preu: 1290 ¤
Preu especial: 990¤
Col·lectiu d'aplicació: Personal de centres públics d'investigació
Preu especial: 310¤
Col·lectiu d'aplicació: Alumne matriculat al doctorat UAB
Preu especial: 800¤
Col·lectiu d'aplicació: Alumnes Master Oficial

Veure el detall del preu

Modalitat: Presencial
Lloc: Facultat de Veterinària. Campus UAB. Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 29/01/2018 al 28/03/2018
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Facultat de Veterinària
Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia
Centres col·laboradors:
FELASA
Títol que s'obté:
Certificat d'aprofitament del Curs de Formació per a Personal Investigador Usuari d'Animals per a Experimentació i Altres Finalitats Científiques

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.