Treball Campus > Estudiants i titulats > Convocatòria beques pràctiques 2015/2016

Erasmus + Pràctiques
Propi Pràctiques
EUROUAB Student Careers
Convocatòria 2015/2016
Sol·licitud i resolució
Documents addicionals

INFORMACIÓ GENERAL

El nou programa Eramus+

El Parlament Europeu ha aprovat el programa Erasmus+ per al període 2014-2020, que entra en vigor l’1 de gener de 2014. El nou programa Erasmus+ s’emmarca en l'estratègia Europa 2020, en l'estratègia Educació i Formació 2020 i en l'estratègia Rethinking Education i engloba totes les iniciatives d'educació, formació, joventut i esport. En matèria educativa abasta tots els nivells: escolar, formació professional, ensenyament superior i formació de persones adultes.

Aquest nou programa es centra en l'aprenentatge formal i informal més enllà de les fronteres de la UE, amb una clara vocació d'internacionalització obrint-se a tercers països amb l'objectiu de millorar les capacitats educatives i formatives de les persones.

Els països que es relacionen a continuació participen plenament en el programa Erasmus+: Estats membres de la Unió Europea (UE): Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, Països Baixos, Polònia, Portugal, Regne Unit, República Txeca, Romania, Suècia i Xipre. Estats que no són membres de la Unió Europea: l’ex república iugoslava de Macedònia, Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Turquia. Suïssa ja no participa com a país del programa però finança estades d’estudiants estrangers en pràctiques que es gestionin a través d’Universitats suïsses, per tant, qualsevol estudiant que vulgui fer una estada de pràctiques en aquell país, haurà de contactar amb una universitat de Suïssa per assabentar-se dels tràmits a seguir.

Modalitat de pràctiques del Programa Erasmus+

El Programa Erasmus Pràctiques permet l’estada durant un període de temps en una entitat d’acollida d'un altre país participant i té per finalitat contribuir a que les persones s'adaptin a les exigències del mercat laboral a escala comunitària, adquireixin aptituds específiques i millorin la seva comprensió de l'entorn econòmic i social del país en qüestió , al mateix temps que adquireixen experiència laboral.

Les característiques de les pràctiques d'estudiants són:

• La institució d'ensenyament superior d'origen ha d'atorgar el seu ple reconeixement al període de pràctiques a l'estranger.
  • L'estudiant ha de rebre un acord de formació relatiu al programa del període de pràctiques; aquest acord ha de ser aprovat per la institució d'educació superior d'origen i l'entitat d'acollida.
  • El període de pràctiques ha d'estar cobert per un acord de pràctiques aprovat per la institució d'educació superior d'origen, l'entitat d'acollida i el beneficiari.

L’organisme que convoca, coordina i gestiona  les ajudes estatals que es deriven del fons de la Comissió Europea per a la mobilitat dins del marc del programa Erasmus + és el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE)

Més informació:

SEPIE: Erasmus +
Comissió Europea:  Erasmus +. Programa de educación, formación, juventud y deporte

Treball Campus
Plaça Cívica. Edifici N. Baixos
erasmus.practiques.tc@uab.cat
Telèfon: 93- 581 4890

i també

A les Oficines d'Intercanvi de cada centre

Mobilitat i intercanvi UAB Mobilitat i intercanvi UAB

ACCIÓ Generalitat ACCIÓ Generalitat