Activitats de commemoració

El curs 2017-2018 és el 25è aniversari de la Facultat de Traducció i Interpretació. Per això, durant tot el curs a la FTI s’estan celebrant actes de commemoració. L’ensenyança de la traducció a la UAB va començar el 1972 amb l’Escola Universitària de Traducció Interpretació (EUTI). L’EUTI va ser el primer centre de l’Estat Espanyol en impartir estudis de traducció. No va ser fins el 1992 que es va assolir l’estatus de Facultat, abans ubicada a la Facultat de Medicina. Des del 1992 la FTI és a l’actual edifici a l’eix nord del campus.

Parlament d'Izaskun Arretxe a la FTI.
Dimecres 13 de desembre de 2017.

Parlament de Francesc Parcerisas a l'acte d'inici de curs.
Divendres 1 de desembre de 2017.
(Llegeix aquí el text complet)

Instal·lació de la lona commemorativa

Parlament d'Odile Ripoll a la Cerimònia oficial de graduació.
Divendres 20 d'octubre de 2017.
(Llegeix aquí el text complert)

IMG_taula25_1

La FTI celebra 25 anys amb exalumnes i professionals de la interpretació

Imatges i vídeo íntegre de la taula rodona  ’25 anys d’intèrprets a la FTI’.  El passat dilluns 7 de maig, diferents professionals de la interpretació i exalumnes de la Facultat van participar en una taula rodona moderada per la professora Marta Arumí, en què també hi van intervenir el degà Albert Branchadell i la rectora Margarita Arboix.

IMG_180502_lliurament_Jocs_Florals

Els premiats en 'els Jocs Florals de la Plaça del Coneixement'

Aquest dimecres s’ha celebrat l’acte de lliurament de premis dels Jocs Florals, organitzats per les Facultats de Traducció i d’Interpretació, la Facultat de Filosofia i Lletres i la Facultat de Ciències de l’Educació. El concurs, que ha comptat amb l’organització del Consell d’Estudiants de la FTI, ha rebut un total de 86 participacions.

Taula rodona: 25 anys d’intèrprets a la FTI

En motiu dels 25 anys de la Facultat, ens proposem reflexionar amb intèrprets professionals, i ex-alumnes, sobre l’evolució de la interpretació com a professió en aquests 25 anys i sobre com la universitat ha donat resposta a aquesta evolució social i professional de la interpretació.

IMG_180424_JocsFlorals

Entrega de premis dels Jocs Florals

L’entrega de premis del concurs literari dels Jocs Florals serà el proper dimecres 2 de maig, a les 13h, a l'aula 004 de la Facultat de Traducció i d'Interpretació. L’acte comptarà amb la ponència ‘El món editorial i la traducció’, a càrrec de Mª Paz Ortuño. El concurs és organitzat per les facultats de Traducció, Educació i Filosofia i Lletres.

180315_llengua_signes

Conferència “La interpretació y traducció de llengües de signes”

El professor Dr. Carlos Rodrigues, de la Universitat Federal de Santa Catarina (Brasil), impartirà una conferència sobre aquest camp professional d'interès creixent en el mercat laboral. Se celebrarà el dimecres 18 d'abril a les 13h, a l'aula 005 (Carles Riba) de la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB.