El bus intern de la UAB

Les dimensions del campus de Bellaterra fan que calgui comptar amb una xarxa de transport públic que faciliti els desplaçaments interns i, alhora, estigui connectada amb les estacions de trens.

La UAB disposa d’un servei d’autobusos que connecta l’estació de Renfe amb quasi bé la totalitat dels edificis del campus a més d’oferir un servei per desplaçaments interns.

Durant la primera fase del Pla de Mobilitat es va reestructurar aquest servei intern. Per a servir a la totalitat del campus, el febrer de 2010 s’incrementaren les línies (3 més), les freqüències i les parades. Gràcies a les cinc línies actuals totes les connexions del campus queden cobertes amb vehicles accessibles i amb freqüències que van entre els 10 i els 40 minuts en funció de l’hora i del desplaçament. Amb aquesta última modificació del servei es facilita la mobilitat per a tots els usuaris del campus.

El servei és gratuït pels usuaris del campus i té un horari d’entre les 7:45h. fins a les 22:30h, durant tots els dies lectius (no dissabtes, diumenges ni festius).

SAPS QUINA PARADA ÉS LA TEVA?

El campus de la UAB compta amb 23 parades d’autobús. A continuació s’exposa la situació de les parades al campus amb un ordre d’oest a est i de nord a sud.

- A l’Eix Nord se situen les parades de CC.Educació-FTI, Lletres i Psicologia i Ciències i Biociències (en ambdós sentits de circulació).
- A l’Eix Central s’ubiquen les parades de FGC-Eix Central, Eix Central i la d’Enginyeria-SAF (en ambdós sentits de circulació).
- A L’Eix Sud les parades de la Vila Nord, Vila Sud, Medicina i CC. Comunicació i Eureka (en ambdós sentits de circulació).

A més se situen dues parades als eixos transversals com la del Rectorat-Veterinària i la de l’Escola Postgrau-FGC (en ambdós sentits de circulació).

És important saber quines parades són les que situen amb més proximitat del nostre centre d’estudi i
/o treball. Per això, la UAB posa al servei dels/les usuaris/àries l'aplicació BusosUAB. Aquesta aplicació es troba adaptada en format web i per a dispositius mòbils (Android i IOs). Només cal que l'usuari/ària busqui el seu centre, escola i/o departament al cercador de l'aplicació i automàticament podrà visualitzar, sobre plano, quina és la parada més propera.

Per a accedir a l'aplicació podeu fer clic aquí.

SAPS QUINA LÍNIA ÉS LA TEVA?

Existeixen quatre línies que connecten l’estació de Renfe amb quasi bé la totalitat del campus i una línia (línia 3) de circumvalació. Tot i així totes cinc línies donen un servei de mobilitat intern tot i que no tinguem la necessitat de venir des de l’estació o arribar a ella.

Les línies són les següents:

Línia 1 Renfe-Rectorat (per Ciències)
Línia 2 Renfe-Vila Nord (per Medicina)
Línia 3 Ciències i Biociències-Eureka
Línia 4 Renfe-Rectorat (per Eix Central)
Línia 5 Renfe-Vila Nord (per Eix Central)

Per a saber quina línia és la més adequada per arribar a la nostra destinació també es pot fer ús de l'aplicació BusosUAB
aquí.