FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

La FAS se suma a les accions pel Dia de les persones refugiades
10.06.2016 Voluntariat  -  Coincidint amb el Dia del Refugiat, el diumenge 19 de juny es va dur a terme una  manifestació convocada per més de 40 entitats sota el lema "Obriu fronteres, volem acollir!". La Fundació Autònoma Solidària, seguint amb la línia de suport a les persones refugiades de la iniciativa #UniversitatsRefugi i el nou Programa Acollida, va adherir-se al manifest.

El 20 de Juny és el Dia Mundial de les Persones Refugiades. Davant l'anomenada "crisi dels refugiats", més de 40 col·lectius, entitats, partits polítics i sindicats van unir-se per organitzar la Setmana de lluita per les persones refugiades, del 13 al 20 de juny, arreu del territori català.

L'acte central de la setmana va ser el diumenge 19 de juny, quan va celebrar-se la manifestació unitària sota el lema "Obriu fronteres, volem acollir!", que va començar a les 18.00h a la Plaça Universitat, de Barcelona.

La Fundació Autònoma Solidària (FAS) va sumar-se al manifest del 19 de juny, que denunciava la "negligència de la política de l'Estat i d'Europa" i les "greus vulneracions de drets humans" que es produeixen negant la lliure circulació de les persones, obligant-les a ser víctimes del tràfic i a posar en risc la seva vida.

L'adhesió de la FAS va produir-se seguint la línia d'acció en suport a les persones refugiades, que s'ha plasmat en la iniciativa conjunta de les universitats públiques catalanes, #UniversitatsRefugi, així com en la creació del nou programa de voluntariat Acollida.

El Programa Acollida és la nova iniciativa d'acompanyament i suport a les persones refugiades residents al Campus de la UAB, que es duu a terme en col·laboració amb la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat (CCAR) i que consta de dues línies de voluntariat: acompanyament lingüístic d'una banda, i acompanyament social de l'altra.

Els grups d'acompanyament lingüístic van començar l'activitat de suport a la docència en llengua castellana el passat 1 de juny. Prèviament, les voluntàries i voluntaris han realitzat formació específica sobre voluntariat, docència de la llengua castellana per a persones adultes, així com formació bàsica en matèria de sol·licitud d'asil i protecció internacional. Des d'aleshores, hi ha dos grups formats per un total de 6 voluntàries i voluntaris que donen suport lingüístic a 11 persones provinents de diferents països i que són a la primera fase del procés d'acollida.

Paral·lelament, el grup d'acompanyament social compta ja amb 16 persones voluntàries. Les seves funcions seran acompanyar els joves en el coneixement de l'entorn i donar suport per la millora de les competències lingüístiques, entre d'altres tasques específiques.

Les persones interessades en formar part del voluntariat d'acompanyament social, poden omplir el formulari de la FAS i rebran la informació sobre les necessitats actuals.

Paral·lelament, un grup d'estudiants de 3r curs del Grau d'Educació Social, en el marc de l'assignatura Desenvolupament Cultural Comunitari, van crear el projecte "El mur de la vergonya". El grup va organitzar, el passat dimarts 21 de juny, una acció de sensibilització i denúncia a la Plaça Cívica a les 11.30h. Van dur a terme una performance artística i participativa, així com la lectura d'un manifest per denunciar davant la comunitat universitària la situació de totes les persones refugiades que es veuen condemnades a fugir com a conseqüència dels conflictes armats i experimenten a més, el rebuig i l'expulsió del món.

Anar a Notícies