Inici > Informació acadèmica dels màsters oficials > L'oferta de màsters oficials > Seguretat i Prevenció > Màster oficial prevenció i gestió de riscos en la comunitat (informació general)
Aquest màster vol formar, des d'una perspectiva interdisciplinària, professionals que coneguin, planifiquin i dissenyin estratègies per a la prevenció i gestió de riscos a la comunitat.
Als EEUU hi ha força universitats que ofereixen cursos d'organitzador comunitari per preparar un tipus de treball que es duu a terme tant des de la comunitat com des de l'Administració i que requereix d'una formació interdisciplinària (jurídica, educativa, sociològica, antropològica, social, psicològica, etc.). I ho fan des d'un punt de vista que, malgrat sembli local, en realitat té un àmbit d'actuació en xarxa i comporta un impacte global (Glocal).
Quan es va dissenyar i es va aprovar aquest Mestratge (ara fa més de dos anys) no es tenia consciència de l'actualitat que tindria una formació integral d'aquest tipus, sobretot a partir de la declaració del President Obama sobre la seva educació: la millor formació que havia tingut no havia estat a la universitat sinó com a organitzador comunitari en un barri del sud de Chicago.
Efectivament, la consciència dels nous perills per a la vida i la salut han estat producte, primordialment, dels moviments socials, de l'educació comunitària i de l'activisme de la comunitat que han fet aflorar moltes de les amenaces que afecten a la seguretat integral de l'individu o a la seguretat humana. Cal dir que aquest enfocament es fa des d'una perspectiva no estatocèntrica sinó humanocèntrica on la nova Administració pública no pot treballar "sobre" la comunitat ni "sobre" els ciutadans, sinó que ha de treballar "amb" la comunitat activa (i viceversa).
Preu 2013-2014: 89 euros per crèdit aproximadament.
Preu pendent de l'aprovació definitiva dels preus acadèmics.
CONTACTA AMB LA UAB
Punt d'informació
+34 93 581 48 48