Resolta la convocatòria 2023 dels projectes d'innovació i de millora de la Qualitat Docent

Mural de la Facultat de Ciències

Ja està disponible la resolució de la convocatòria 2023 dels Projectes d'innovació i de millora de la Qualitat Docent de la Facultat de Ciències que s’implementaran durant el segon semestre del curs 2023-2024 o el primer semestre del curs 2024-2025.

10/01/2024

Amb l’objectiu de fomentar la millora dels processos d'ensenyament i d'aprenentatge dels estudiants d'una o de diverses assignatures d'una titulació de la nostra facultat, es va llançar una convocatòria interna de projectes d’innovació i de millora de la Qualitat Docent a finals de l’any passat.

La Comissió d’Avaluació corresponent va resoldre concedir l’ajut a les propostes següents:

  • De l’experiència al saber: la construcció del coneixement en física partint de l’experiència dels fenòmens quotidians: aquest projecte pretén portar demostracions dels fenòmens més recurrents de la física a l’aula, tot establint un calendari apropiat per a aquestes demostracions d’acord amb la guia docent de les assignatures del grau de Física que hi intervenen. L’objectiu és potenciar l’aspecte observacional i metafísic (on la pregunta és el que importa) en l’aprenentatge de la física.
  • La física mèdica com a vocació: l’aprenentatge transversal de la física com a resposta d’una necessitat ecosocial: aquest projecte pretén fomentar les vocacions en física mèdica amb l’objectiu de fer conèixer aquesta sortida laboral, que actualment pateix d’un dèficit de professionals (els radiofísics hospitalaris), a l’alumnat del grau de Física. S’elaborarà un compendi d’exercicis que es podran utilitzar en diferents assignatures per tal que l’alumnat es familiaritzi amb aquesta disciplina transversal.
  • Suelos al Desnudo: Documentamos la Degradación hasta la Raíz: aquest projecte involucra l’alumnat en la producció de vídeos documentals sobre la degradació del sòl i les seves solucions per copsar-lo d'una forma diferent, no només des d'una perspectiva agrícola i productiva i, a la vegada, impulsar l’aprenentatge creatiu i la consciència ambiental de l’estudiantat.
  • Construïm l’Univers peça a peça o com la Teoria de Grups ens ajuda a entendre l’evolució de l'univers: aquest projecte pretén substituir les matemàtiques subjacents al Model Estàndard de la física de partícules, molt complexes i sovint feixugues, per una estratègia de joc amb peces de Lego. Per tant, s’aconseguirà apropar l’alumnat a la física moderna duna forma més intuïtiva i observacional, tot arribant a les mateixes respostes però d’una forma qualitativa.

Aquesta projectes s’implementaran durant el segon semestre del curs 2023-2024 o el primer semestre del curs 2024-2025.