L'alumnat del MUIC visita les institucions europees

imatge dels estudiants visita eu

Aquest viatge és una oportunitat perquè l’alumnat del Màster Universitari en Interpretació de Conferències pugui fer pràctiques en institucions europees i descobreixi com treballen els intèrprets de la UE.

12/02/2024

Com ja és tradició, l’alumnat de segon curs del MUIC —el Màster Universitari en Interpretació de Conferències— ha visitat les institucions europees a Brussel·les per formar-se més enllà de les cabines de la facultat. Aquesta visita és una oportunitat única, ja que permet que l’alumnat del MUIC pugui fer pràctiques en organismes de la Unió Europea i aprendre com treballen els seus intèrprets professionals. 

En primer lloc, l’alumnat va visitar el Centre de Conferències Albert Borschette, un punt de referència per a la formació d’intèrprets de les institucions europees. Allà van refrescar coneixements sobre el funcionament dels organismes europeus i el paper crucial de la interpretació a l’hora de garantir-ne el funcionament. A més, van poder fer un simulacre d’examen  d’acreditació per entrar al cos d’intèrprets de la UE, en què cadascun dels alumnes va ser avaluat per un comitè expert que els va donar consells per enfrontar, si mai ho decideixen, els exàmens oficials.

Tot seguit, l’alumnat del MUIC va poder fer cabina muda amb un glossari de terminologia bàsica de la Unió Europea. En aquesta pràctica, l’alumnat va comprovar el nivell d’exigència de les reunions europees i, paral·lelament, van poder escoltar intèrprets professionals mentre treballaven en temps real.

Val a dir que tots aquests aprenentatges no només preparen l’alumnat del MUIC per a les proves d’accés de la Unió Europea, sinó que també són un aprenentatge molt important per a la seva formació general com a intèrprets.

Les inscripcions del MUIC per al bienni 2024-2026 ja estan obertes. Trobareu tota la informació aquí.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Treball digne i creixement econòmic
  • Reducció de les desigualtats
  • Igualtat de gènere
  • Educació de qualitat