Des dels curs 17/18 un grup de professorat del Grau d’Educació Primària de les assignatures de Didàctica de les Arts Plàstiques, Didàctica de l’Educació Corporal, Didàctica de les Ciències i d’Aprenentatge i Desenvolupament II ens vam embarcar en un projecte, que el vam anomenar Transnatura, per preparar una sortida de dos dies a la natura. Des d’aquestes assignatures es feien sortides al medi per treballar aspectes concrets de les nostres àrees de coneixement però crèiem en la necessitat de compartir propostes docents per aportar aprenentatges i vivències significatives en la formació de l’alumnat del GEP. En aquest sentit, es va valorar la importància de proporcionar a l’alumnat del GEP una vivència intensa i formativa en el medi natural, en la que convergissin aspectes propis de diverses disciplines, com també la sostenibilitat, la qualitat de vida de les persones, la vida saludable i el coneixement, des d’una perspectiva educativa àmplia, per a l’exercici de la professió de mestre. Així doncs, aquesta proposta iniciada el curs passat neix de les experiències prèvies de sortides a la natura realitzades en el Grau en Educació Primària, valorades molt positivament tant pels estudiants com pel professorat; però també, per la voluntat –gairebé necessitat– de compartir propostes pluridisciplinars que facilitin l’adquisició de competències personals, socials i professionals imprescindibles per a ser un/a bon/a mestre/a.
|