Universitat Autònoma de Barcelona >Videos de la uab >Seccions de videos
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 1:11:57
Mida: 641 MB
Tipus: video/x-flv
En El resplandor (The Shining, 1980), Stanley Kubrick recrea algunes de les convencions de la novel·la gòtica. L’obra de Stephen King ja traslladava a un marc escènic modern el castell gòtic de Horace Walpole i Kubrick i Diane Johnson, en la seva adaptació, emfatitzen alguns elements de la literatura gòtica i del romanticisme fosc, com la categoria estètica del sublim o el concepte del sinistre –l’ominós– desenvolupat per Sigmund Freud.
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 45:35
Mida: 921 MB
Tipus: video/x-flv
Si per alguna cosa es caracteritza el cinema de Kubrick és per la seva brillant versatilitat a l’hora d’abordar els més diversos gèneres cinematogràfics. La seva empremta ha convertit en obra mestra tota història sorgida de tan privilegiada mirada. 2001, una odisea del espacio (1968) és un bon exemple d’això. Des del guió, pioner en una certa visió d’obertura a un model, la carrera espacial, que en aquells moments estava a punt d’aconseguir una de les seves metes fonamentals (allunatge del Eagle el 22 de juliol de 1969 en el Mare Tranquilitatis), el relat ens planteja, més enllà de la seva enlluernadora i futurista pirotècnia visual, el naixement de la cultura com a estranyament de la naturalesa o, cosa que és el mateix, en llenguatge hegelià: la gestació, part, creixement i maduresa de la IDEA –entesa aquesta com a autoconsciència d’un-ser-llançat-en-el-temps-com-a-projecte. Per tant, la necessitat per a l’ésser humà de crear-se un món com a diferència i alternativa al món-del-donat.
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 50:57
Mida: 922 MB
Tipus: video/x-flv
Fritz Hauser, compositor i bateria és definit per The New York Times com “un dels millors percussionistes vius”, és un explorador sonor que va més enllà de les categories convencionals que ens permeten distingir entre un compositor i un improvisador. Hauser frega, rasca, manipula, percudeix objectes, els activa des del contacte amb la seva textura sonora i el seu potencial de ressonància, fent emergir harmònics, sorolls i sons insospitats que sorgeixen en funció de la superfície i del mètode d’acció emprat sobre els instruments
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 30:49
Mida: 760 MB
Tipus: video/x-flv
Fritz Hauser, compositor i bateria és definit per The New York Times com “un dels millors percussionistes vius”, és un explorador sonor que va més enllà de les categories convencionals que ens permeten distingir entre un compositor i un improvisador. Hauser frega, rasca, manipula, percudeix objectes, els activa des del contacte amb la seva textura sonora i el seu potencial de ressonància, fent emergir harmònics, sorolls i sons insospitats que sorgeixen en funció de la superfície i del mètode d’acció emprat sobre els instruments
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 50:26
Mida: 945 MB
Tipus: video/x-flv
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 1:54:04
Mida: 821 MB
Tipus: video/x-flv
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Març 2019
Durada: 57:21
Mida: 876 MB
Tipus: video/x-flv
Javier Antonio Pelayo examina el rigor històric de les pel·lícules que han recreat i han situat els seus arguments a l’Anglaterra de 1660 a 1714. Els dotze llargmetratges que han estat analitzats mostren un aclaparador interès pel regnat de Carles II (1660-1685), encara que, lluny d’abordar el procés polític d’Anglaterra que va culminar en una monarquia constitucional després de la Gloriosa Revolució (1689), es complauen a mostrar la laxitud moral que es va establir després de la mort de Cromwell.
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Febrer 2019
Durada: 56:47
Mida: 927 MB
Tipus: video/x-flv
Entre finals dels anys 50 i principis dels 60, Itàlia va ser travessada per un entusiasme sense precedents. L’anomenat boom (també conegut com a «miracle italià») va remodelar el teixit social, polític i econòmic d’un país que, entretant, assistia inerme a l’ocàs de paradigmes culturals d’ascendència secular –la civilització pagesa– i començava a coquetejar amb el seu nou paper de potència industrial. Estaven canviant, suspeses entre múltiples contradiccions, les maneres de producció i consum, però també les «de pensar i somiar, de viure el present i planejar el futur» (Guido Crainz). La comèdia costumista, amb el suport del formidable enginy dels seus autors, va saber reflexionar amb extrema precisió –i sense el més mínim indici de retòrica– entorn dels canvis en curs; entre l’eufòria i la desil·lusió, la ironia i el desencantament.
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Febrer 2019
Durada: 37:41
Mida: 968 MB
Tipus: video/x-flv
Autor: Universitat Autònoma de Barcelona
Data: Febrer 2019
Durada: 2:04:36
Mida: 975 MB
Tipus: video/x-flv