Setmana Saludable i Sostenible

De l'1 al 5 d'abril tindrà lloc la X Setmana Saludable i Sostenible, amb tallers, conferències, caminades, esports, etc. S'han organitzat més de quaranta activitats adreçades a la comunitat UAB per tal de difondre un estil de vida saludable (són gratuïtes però cal inscriure's prèviament). El programa definitiu es pot consultar a l'blog del Campus SiS.

07/03/2019

La X Setmana Saludable i Sostenible ofereix més de quaranta activitats adreçades a la comunitat UAB (estudiants, PAS i PDI) per tal de fomentar un estil de vida saludable.

La Setmana Saludable i Sostenible de la UAB tindrà lloc de l'1 al 5 d'abril. Adquirir hàbits per a un estil de vida saludable i sostenible és l'eix vertebrador de les més de quaranta activitats programades durant la Setmana Saludable i Sostenible, dirigides a estudiants, alumni i personal (PAS i PDI). Totes les activitats són gratuïtes i es necessària la inscripció prèvia.

El dilluns 1 d'abril, a les 12.15 h, tindrà lloc l'acte inaugural de la Setmana Saludable i Sostenible a càrrec del vicerector d'Economia i de Campus, Carles Gispert. A continuació,
a les 12.30 h, la conferència inaugural titulada "Societat digital: saludable i sostenible?" serà impartida per Genís Roca, alumni de la UAB i expert en internet.

Tallers i conferències
El dia 1 d'abril, a les 13 h, s'ha organitzat un taller de salut i benestar a càrrec de la professora Lydia Giménez-Llort, professora de psiquiatria i investigadora de l'Institut de Neurociències. El mateix dilluns 1 d'abril, a les 16 h, tindrà lloc un taller de cuina i natura, a càrrec de personal de CreatiBio (Associació per a la Divulgació de la Biodiversitat) i Puré de Palabras (blog de cuina).

A més, hi haurà un taller de recollida de residus (1 d'abril, 13 h), una xerrada per a aprendre a interpretar les etiquetes dels aliments (1 d'abril, 13.30 h) i una conferència de com gestionar l'edat en l'àmbit de la prevenció de riscos laborals (1 d'abril, 12 h), entre d'altres activitats.

El mateix dilluns 1 d’abril, a les 13h a la Plaça Cívica, la Fundació Autònoma Solidària (FAS) organitza una activitat de recollida de residus al campus. El dia següent, a les 13 h al bar d’Educació, tindrà lloc una activitat sobre alimentació saludable i justícia alimentària organitzada també per la FAS.

Activitats esportives i de salut
El dilluns 1 d'abril hi haurà un taller de marxa nòrdica que sortirà de la plaça del Coneixement (eix nord). El dia 4 d'abril tindrà lloc la caminada saludable, que enguany passarà per la vall de Can Domènech i permetrà conèixer diferents indrets del campus de Bellaterra al llarg dels 6 kms de trajecte.

El mateix dia 4 d’abril, a la fira de col·lectius, hi serà present el Xiringu de la FAS, el punt itinerant d’assessorament, informació i discussió en temes de salut dirigit a tot l’alumnat del campus. L’alumnat podrà apropar-s’hi de 13 a 15 h, i també informar-se sobre els diferents programes de voluntariat que té la Fundació Autònoma Solidària.

S'ensenyarà a fer un massatge cardíac i la tècnica de reanimació pulmonar (dijous 4 d'abril, de 11 a 14 h) a la carpa del Servei Assistencial de Salut i s'oferiran proves visuals, de tonometria, test d'ishihara i consells dietètics per a una alimentació equilibrada (dijous, de 10.30 a 15 h, a la plaça del Coneixement).

El 4 d'abril, de 10 a 14.30 h, el Bus de Banc de sang i teixits ha previst una campanya de donació de sang, estarà situat a la plaça del Coneixement (davant de la Biblioteca d'Humanitats).

Els dies 7 i 8 d’abril, s’instal·larà a la Plaça Cívica un servei de proves ràpides del VIH i la sífilis, de la mà del Programa de Salut de la FAS i Actua Vallès. L’horari serà de 10 a 17 h.

Finalment, el dimarts 9 d'abril es realitzarà una caminada a Sabadell i el dijous 11 d'abril, una jornada poliesportiva que inclourà esports com el voleibol, el bàsquet 2x2 i el bàdminton.

Inscripcions
Les inscripcions a les activitats s'hauran de fer a través del formulari en línia. Les hores són compensables com a formació per al personal d'administració i serveis, si es sol·licita prèviament. També s'ha previst el reconeixement de crèdits ECTS per a estudiants. Les places de les activitats amb aforament limitat s'adjudicaran per ordre d'inscripció.

La UAB consolida així la celebració d’una setmana organitzada amb l'objectiu de promocionar activitats que afavoreixin l’adquisició d’hàbits saludables i sostenibles entre la comunitat universitària.

Podeu compartir les fotos de la Setmana Saludable i Sostenible a les xarxes socials amb l'etiqueta #SaludableiSostenibleUAB.

Més informació:
- Programa d'activitats
- Blog del Campus Saludable i Sostenible
- Formulari d'inscripció a les activitats