Oberta la convocatòria de beques per fer pràctiques a l'estranger durant el curs 2019-2020

Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme Traineeships

L'alumnat que vulgui fer pràctiques en empresa a l'estranger durant el proper curs ja pot sol·licitar les beques dels programes Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme Traineeships. La convocatòria s'ha publicat al web del Servei d'Ocupabilitat.

24/04/2019

Erasmus+ Pràctiques és el programa de referència si la destinació és un país europeu, i permet fer pràctiques curriculars, extracurriculars i com a persona acabada de titular. Quan la destinació és un país aliè a l’àmbit europeu, cal acollir-se al programa UAB Exchange Programme Traineeships, que permet fer pràctiques curriculars i extracurriculars.

Amb aquestes eines, la UAB promou la mobilitat internacional del seu alumnat, conscient de la importància que aquesta té per al seu futur professional: segons l’Estudi sobre l’Impacte de l’Erasmus (2016), el 64% de l’empresariat creu que haver realitzat una experiència de mobilitat és un factor important a l’hora de contractar persones.

Erasmus+ Pràctiques forma part del programa europeu de mobilitat Erasmus+ de 2014-2020 de la Comissió Europea, i el SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació) en distribueix els fons a l’Estat espanyol. UAB Exchange Programme Traineeships, en canvi, és un programa exclusiu de la Universitat. Ambdós estan gestionats pel Servei d’Ocupabilitat de la UAB i tenen els següents objectius:

• Ajudar les persones joves a adquirir habilitats i competències professionals addicionals a través de la formació i de l’experiència pràctica a l’estranger.
  • Millorar la qualitat de l’ensenyament a la UE i de la formació de l’alumnat.
  • Contribuir a la modernització dels sistemes d’educació i de formació professional.
  • Promoure la participació del jovent en la societat.

Al web del Servei d'Ocupabilitat trobareu tota la informació sobre els programes Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme Traineeshipsper a la mobilitat d’estudiants de Grau, Màster i Doctorat.