Les facultats de veterinària, contra l'exclusió a la salut pública

Facultat de Veterinària de la UAB

Els deganats de les facultats de veterinària d'Espanya, la de la UAB entre elles, han protestat a través d'un comunicat per l'exclusió del sector a la Comissió per la Reconstrucció Social i Econòmica, en contra de la filosofia one health que promou l'OMS.

24/07/2020

La Conferència de Degans i Deganes de les Facultats de Veterinària d'Espanya (CDVE), de la qual és presidenta la degana de la Facultat de Veterinària de la UAB, Maite Martín, ha emès un comunicat sobre el risc d'excloure els veterinaris i les veterinàries de la salut pública.

Tal com s'indica en aquest comunicat, els veterinaris han quedat exclosos del Grup de Treball Sanitat i Salut Pública constituït en el si de la Comissió per la Reconstrucció Social i Econòmica. Aquest fet demostra la nul·la implantació en el nostre país del concepte one health, promogut per l'Organització Mundial de la Salut com a estratègia per prevenir que es produeixin crisis sanitàries com la que estem patint.

El text assenyala que l'exclusió dels veterinaris dels diferents comitès que s'han anat creant per afrontar la crisi sanitària generada per la COVID-19 es podria entendre, que no justificar, a causa de la urgència del moment. Ara bé, tornar a excloure els veterinaris del procés iniciat per planificar i reforçar la salut pública del país seria un greu error polític que posaria en risc la salut de la població.

Més informació: Comunicat sobre el risc d'excloure els veterinaris de la salut pública

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Salut i benestar