Sala de premsa Premsa i mitjans

La UAB i l'AEACP atorguen els premis d'Investigació en Comunicació Digital 2018

Guanyadores dels premis d'Investigació en Comunicació Digital 2018
Alejandra Rocío Martínez, Sofía Beatriz Alamo i Jardel Orlando amb els diplomes.
La UAB i l’Associació Espanyola d’Agències de Comunicació Publicitaria (AEACP) han atorgat els premis d’Investigació en Comunicació Digital 2018, que distingeixen els millors treballs universitaris sobre comunicació, sobretot en l’àmbit digital, presentats.

21/03/2019

El màster en Estratègia i Creativitat Digital de la UAB ha atorgat per segona vegada els premis d’Investigació en Comunicació Digital 2018 en col·laboració amb la Associació Espanyola d’Agències de Comunicació Publicitària (AEACP), que distingeixen els millors treballs universitaris de temàtica relacionada amb la comunicació, especialment en l’àmbit digital.

En aquesta segona edició han participat 69 estudiants de més de deu països diferents entre els quals es troben Espanya, Argentina, Brasil i Colòmbia, sobretot de carreres relacionades amb la comunicació, la publicitat i les relacions publiques, el periodisme i el disseny gràfic. Una setantena de docents han actuat com a jurat i han escollit les tres persones guanyadores entre treballs amb temàtiques tan diverses com plans de comunicació d'una immobiliària emocional, la narrativa multimèdia en el ciberperiodisme, autopromoció a YouTube o propostes de disseny i continguts en apps mòbils.

El primer premi ha estat per Alejandra Rocío Martínez, de la Universitat de Múrcia, amb el treball “Marketing de boca a boca en Youtubers de moda y bellesa”, que analitza el contingut dels missatges de deu youtubers de moda i bellesa i el seu rol en les campanyes de màrqueting; el segon per Jardel Orlandin, de la Universidade do Val do Rio de Brasil, amb  “A retòrica do impeachment nes xarxes sociais dóna internet: Una investigação sobre discursos polítics que legitimaram, na web o procés contra Dilma Rousseff”, que vol identificar un corrent d’opinió en xarxes socials sobre el procés d’impeachment de l’expresidenta brasilera Dilma Rousseff; i Sofia Beatriz Alamo, de la Universitat de Buenos Aires, ha estat la tercera amb “Artes de hacer en la era Youtube: el video-tutorial como emergent de la cultura participativa”, que investiga com es generen les practiques de producció, participació i consum en video-tutorials de youtube.