La CORE d'Educació prepara un Cafè Temàtic sobre Formació Professional Dual

La CORE d'Educació prepara un Cafè Temàtic sobre FP Dual

La comunitat de recerca estratègica (CORE) d'Educació i Ocupabilitat de la UAB organitza periòdicament sessions, anomenades Cafès Temàtics, per reunir de manera informal personal investigador i agents del territori que treballen sobre els mateixos temes. El pròxim serà a l’octubre sobre Formació Professional Dual.

01/10/2019

L’objectiu d’aquests Cafès Temàtics és ser un espai de trobada entre investigadors de la universitat i agents del territori que treballen en un mateix eix temàtic per incentivar la transferència i les col·laboracions entre universitat i administració i/o empreses. S’han fet trobades sobre abandonament escolar prematur i sobre transicions educatives i laborals.

El pròxim Cafè Temàtic serà l’última setmana d’octubre i se centrarà en la Formació Professional Dual. Els grups de recerca interessats a participar-hi, hauríeu d'escriure a core.educacio.ocupacio@uab.cat.

El tema de l’últim Cafè Temàtic, del passat dia 26 de setembre, van ser les transicions educatives i laborals. Els participants van debatre sobre com millorar l’encaix entre la formació i el món laboral, la importància de les pràctiques i l'orientació en la transició dels joves al mercat laboral. També s’hi van exposar els resultats dels projectes Les xarxes socials, en les diferents modalitats, com a mecanisme de recerca i inserció laboral a la feina i de suport social als joves del grup de recerca QUIT, Cities project Barcelona: preparant els joves per a les seves transicions formatives i laborals del grup GRET i Transicions i trajectòries d’accés als estudis de màster a la universitat del CIFO.