Sala de premsa Premsa i mitjans

L’avaluació final del curs serà no presencial

Teletreball ordinador oficina

L'avaluació fins a final del segon semestre del curs 2019-2020 serà no presencial. Cada centre docent, però, podrà considerar la necessitat de fer avaluacions presencials exclusivament en el cas d'algunes assignatures essencialment pràctiques.

11/05/2020

La UAB ha aprovat una resolució que estableix que l'avaluació fins a final del curs 2019-2020 ha de ser no presencial. Aquesta decisió ha estat presa per l'Equip de Govern davant la impossibilitat real de fer l'avaluació presencial del segon semestre i després d'escoltar els degans i deganes de facultats i el director d'escola, així com els representants de l'alumnat.

No obstant això, de manera excepcional, el centre docent pot considerar la necessitat de fer avaluacions presencials exclusivament en el cas d'algunes assignatures essencialment pràctiques que així ho requereixin. En tot cas, s'ha de preveure un mecanisme d'ajornament o de substitució d'aquest sistema per si les autoritats sanitàries eventualment no permeten fer aquestes avaluacions presencials.

Totes les assignatures que puguin fer una avaluació continuada en línia ho han de fer considerant les diferents evidències que s'han lliurat i que s'ha informat que serien objecte d'avaluació, les quals serveixen per constituir la qualificació final de l'assignatura. Cada assignatura ha de tenir un pla d'avaluació en línia, d'acord amb la instrucció, per tal que tot l'alumnat tingui clar quines evidències ha de presentar i quins criteris d'avaluació serviran per qualificar-les. Cal publicar aquesta concreció amb prou antelació perquè l'alumne pugui organitzar la feina requerida.

Pel que fa a l'atenció a situacions d'estudiants que necessiten adaptacions de l'avaluació, la UAB habilitarà un procediment i uns criteris generals comuns a tots els centres a fi d'atendre les situacions personals en què la participació en les activitats d'avaluació continuada s'hagi vist afectada per motiu de la COVID-19. Aquest procediment ha de permetre a l'estudiant sol·licitar una adaptació del procés d'avaluació. Les sol·licituds les resoldrà cada centre, que les valorarà de manera individualitzada i hi aplicarà els criteris comuns.

Instruccions per a la finalització del curs

El 17 d'abril passat, el Consell de Govern de la UAB va aprovar les Instruccions per a la finalització del curs acadèmic 2019-2020 en el marc de la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, que recull els criteris per a la docència virtual i preveu diversos escenaris per a les avaluacions. 

 

 

Més informació: Resolució de la rectora que desenvolupa la Instrucció 6/2020 en relació amb l'avaluació