Experts debaten sobre economia, innovació i transformació social

Innovació Tecnològica

La incidència dels canvis tecnològics a l’economia i la societat protagonitza la jornada “El futuro del trabajo” de l'IET, que tindrà lloc a la sala de plens del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, a Barcelona, el 16 de novembre.

13/11/2018

L'Institut d'Estudis del Treball (IET) de la UAB organitza les seves VII jornades anuals sota el títol "El futuro del trabajo". Aquesta jornada tindrà lloc el 16 de novembre, a partir de les 9,15 h, a la sala de plens del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (C. Diputació, 284. Barcelona). El tema a tractar de la jornada és l'efecte de la digitalització i de la innovació tecnològica sobre diversos aspectes de l'economia, l'ocupabilitat i la societat, com ara els canvis en el volum de feina, les formes de representació sindical o l'organització empresarial i fins i tot política.

La sessió serà inaugurada per Lluís Franco, president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, i Antonio Martín, director de l'IET. Seguidament, Joaquín Nieto, director d'OIT Espanya, impartirà la conferència "La iniciativa del centenario de la OIT relativa al futuro del trabajo" a la que prosseguiran dos blocs de debat. El primer eix temàtic, moderat per Antonio Martín, gira entorn l'economia digital i els seus efectes socials i comptarà amb la participació d'Óscar Molina, de l'IET; de Paolo Borghi, del Centre for Employment Relations, Innovation and Change (CERIC) de la Leeds University Business School; i de Fausto Miguélez, de l'IET. El segon, que tractarà sobre dret del treball i de l'economia digital, estarà moderat per Eduardo Rojo, catedràtic del Departament de dret Públic i de ciències historicojurídiques de la UAB, i tindrà com a ponents a Daniel Pérez del Prado, de la Universidad Carlos III; a Esperanza Macarena, de la Universidad de Sevilla; i a Ignasi Beltran d'Heredia, de la UOC. Per acabar, Helena Ysàs, secretària de l'IET, pronunciarà unes paraules de cloenda.

La inscripció és gratuïta, però cal notificar l'assistència enviant un correu electrònic a l'adreça quit@uab.cat.

Més informació: Institut d'Estudis del Treball