Nanotecnologia, la gran solució?

¿La gran solución?

Julia Lorenzo, del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), participa al vuitè capítol de la sèrie “Universo sostenible”, sobre les innovacions al camp de la nanotecnologia.

25/06/2018

El vuitè capitol de “Universo sostenible” parla de les innovacions que s'estan aconseguint en el camp de la nanociència i de la nanotecnologia: noves disciplines com la nanofarmàcia o la nanomedicina; aplicacions com els tests d'anàlisis ràpides de substàncies explosives o contaminants, i la gran revolució de les comunicacions mòbils i espacials que es pretén amb el desenvolupament d'un nou xip fotònic i universal.

Una de les expertes que participen en aquest capítol és la professora de la UAB Julia Lorenzo, investigadora de l'Institut de Biotecnologia i Biomedicina (IBB) i del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat Autònoma de Barcelona. La professora Lorenzo imparteix docència en matèries de l’àmbit de la Nanobiotecnologia, Bioquímica i Biologia Molecular dels graus de Nanociencia i Nanotecnologia, Biologia, Bioquímica Biotecnologia i Ciències Biomèdiques  i de diferents programes de doctorat i màster de la UAB. Ha fet recerca en el camp dels nanomaterials aplicats a la biomedicina i en el camp de la caracterització estructural bioquímica i funcional de proteases.

La sèrie “Universo sostenible” és un projecte on investigadors de la comunitat científica universitària responen sobre alguns dels grans temes d’interès social. Es una iniciativa del grup de treball d’Audiovisuals i Multimèdia de CRUE Comunicació de les Universitats Espanyoles i s'emet per TVE, dins del programa "La aventura del saber".