Recursos educatius oberts (REO)

Els REO són materials d’ensenyament o aprenentatge d’accés obert. Més informació
Setmana Internacional de l'Accés Obert 2018
Del 22 al 28 d'octubre se celebra arreu del món la International Open Access Week, una iniciativa anual per promoure l’accés obert (AO) en el món acadèmic i de la recerca.
A continuació us detallem les diferents activitats que hem preparat aquest any les biblioteques de la UAB per promoure l’accés obert:
Cursos "Publicar en accés obert"
Durant aquesta setmana es portaran a terme tres cursos sobre "Publicar en accés obert" programats conjuntament amb la Vicegerència de Recerca. Estan dirigits a estudiants de doctorat i post-doctorats. Cadascuna de les tres sessions serà en un idioma diferent (català, castellà i anglès), en diferents dates i ubicacions del campus. Trobareu tota la informació sobre aquestes xerrades als formularis d’inscripció:
EN CASTELLÀ: Dilluns 22 d'octubre de 2018, 10-11.30 h
EN CATALÀ: Dimarts 23 d'octubre de 2018, 17-18.30 h
EN ANGLÈS: Dijous 25 d'octubre de 2018, 16-17.30 h
Víquimarató Patrimoni Cultural UAB 2018
Els dies 23 i 24 d'Octubre la UAB organitza la Viquimarató sobre Patrimoni Cultural de la UAB en el marc del l'Any Europeu del Patrimoni Cultural i del 50è aniversari de la UAB. És un esdeveniment que té l'objectiu la difusió de continguts de qualitat referents al patrimoni cultural relacionat amb la UAB en el marc de la viquipèdia en català i en la resta de llengües del nostre entorn proper.
Més informació: https://ca.wikipedia.org/wiki/Viquipèdia:Viquimarató_Patrimoni_Cultural_UAB_2018
Vídeo promocional sobre l’Accés Obert
Les biblioteques de la UAB, juntament amb la Unitat d’Audiovisuals i Multimèdia de l’Àrea de Comunicació, han realitzat un vídeo amb l’objectiu de promocionar l’accés obert. Hi ha participat investigadors de tots els àmbits temàtics de la recerca dins la universitat (ciències, medicina, ciències socials i humanitats), així com membres de l’Equip de govern. Moltes gràcies a tots els participants!
Podeu veure el vídeo a través del canal Youtube de la UAB.
La UAB participa en un micro-MOOC a Twitter sobre l’Accés Obert!
Aquest any, durant l’Open Access Week, les universitats públiques catalanes – coordinades per la Universitat Oberta de Catalunya – participaran en un MicroMOOC a Twitter per a difondre tots els aspectes relacionats amb l’Accés Obert.
Entre el 22 i el 26 d’Octubre s’aniran fent piulades informatives a través del compte @moocmicro cada dia de la setmana, les piulades tractaran un aspecte diferent de l’Accés Obert: informació general, publicació en obert, dades en obert, ciència oberta... amb l’objectiu d’oferir informació útil i de qualitat sobre aquesta matèria.
Els horaris d’aquesta iniciativa són:
Els REO són materials d’ensenyament o aprenentatge d’accés obert. Més informació
El Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) ha elaborat una sèrie de guies de bones pràctiques en la gestió de dades de recerca.
Els investigadors de la UAB disposen de diversos incentius econòmics per publicar en revistes d’accés obert accés obert. Més informació
El Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) ha desenvolupat l'eina: Pla de Gestió de Dades de Recerca per elaborar-lo. Pots accedir a l’eina i a la infografia i a un videotutorial d’ajuda.
L’Oficina de Projectes Internacionals de la UAB ha elaborat una infografia sobre la Ciència Oberta dins del programa Horizon Europe.
ORE és la nova plataforma de publicació en accés obert dels resultats de la recerca dels programes Horizon 2020 i Horizon Europe. Consulteu la pàgina web ORE i la infografia per a més informació.