Didàctica de la llengua i la literatura
 Didàctica de les ciències socials

La investigació en didàctica de les ciències socials pretén desenvolupar capacitats per afrontar amb autonomia models i instruments de recerca sobre el coneixement social, i per a la formació del professorat. Es pretén comprendre de forma integrada el procés d'ensenyar i aprendre ciències socials, i aplicar aquests coneixements a la solució de problemes en la pràctica educativa.

Les línies bàsiques de recerca són:

- L'anàlisi de la pràctica educativa i de la formació del professorat en didàctica de les ciències socials.

- L'ensenyament de la història i la construcció del temps històric. Memòria i consciència històrica.

- La construcció de l'espai en l'ensenyament, lectura del paisatge i interpretació del territori. L'educació per a la sostenibilitat.

- L'ensenyament de la història de l'art i del patrimoni cultural.

- Les competències socials i ciutadanes. L'educació democràtica per a la ciutadania i la formació cívico-política.

- Els problemes socials rellevants o les qüestions socialment vives a l’ensenyament de les ciències socials.

- L'elaboració, anàlisi i experimentació de materials curriculars de didàctica de les ciències socials.

Tesis en xarxa Les tesis doctorals de les universitats catalanes

Parc de la Recerca Transferència de tecnologia i coneixements de la UAB i d'altres institucions

CONTACTA AMB NOSALTRES

Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials