Investigadors del Departament de Química

Fitxes dels nostres investigadors
IMG_Carlos_Jaime_Cardiel
  • Biografia

• Dr. Carlos Jaime va obtenir el seu títol de doctor en Química per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) l’any 1981 sota la direcció del Dr. P. Camps. La seva tesis doctoral es va centrar en el desenvolupament d’aproximacions sintètiques de precursors del dodecaedrà. Va realitzar una estada postdoctoral de dos anys de durada en el grup de recerca del Prof. E. Osawa a la Hokkaido University (Sapporo, Japan) y va retornar a la UAB primer com a postdoc però passant a ocupar una plaça de Professor Titular poc després (1985). Va ser promocionat a Catedràtic d’Universitat el 1993. Derivat de la seva estada postdoctoral, va centrar la seva investigació en les aplicacions dels mètodes computacionals basats en la mecànica clàssica (mecànica molecular y dinàmica molecular) per comprendre i resoldre problemes experimentals derivats de l’estructura i dinàmica molecular. Recentment, després d’una estada en règim de sabàtic a la California University-Berkeley (Berkeley, USA), durant l’any 2013, els seus interessos de recerca s’han desplaçat cap a l’ús dels mètodes de dinàmica de partícules dissipatives per explicar les interaccions existents en sistemes complexos en els que intervinguin nanopartícules d’or.
  • Altres informacions

• Researcher Website