UniStem Day: Jornada sobre cèl·lules mare per a estudiants de Batxillerat

UniStem Day és un esdeveniment d'un dia organitzat per a estudiants de secundària des de l'any 2009. Aquest esdeveniment està dedicat exclusivament a la difusió i divulgació de la recerca sobre cèl·lules mare per fomentar l'aprenentatge, el descobriment i el debat, involucrant estudiants i professors en diferents activitats. L'esdeveniment presenta la investigació més puntera, descriu el treball diari dels científics i explora els mecanismes que hi ha darrere dels avenços científics, incloent les expectatives culturals. Gràcies a les diverses activitats que es realitzen, l'alumnat arriba a conèixer els conceptes i les metodologies involucrades en la investigació amb cèl·lules mare. Adquireix una visió de la ciència com una activitat divertida que fomenta qualitats de lògica, perseverança i integritat. Com en anys anteriors, UNISTEM DAY 2020 reunirà a universitats i escoles secundàries de tot Europa amb la participació de 74 universitats a Àustria, França, Alemanya, Itàlia, Polònia, Sèrbia, Espanya, Suècia, Regne Unit i Hongria.

09:00 Benvinguda del coordinador i vídeo de presentació

09:15 Benvinguda Dr. Joan Vidal, Equip Mèdic de Medicina Física i Rehabilitació, Institut Guttmann (Hospital de Neurorehabilitació)

09:45 Maria Puigdomènech (PhD Student) Introducció. Què és una cèl·lula mare?

10:10 Dr. Quim Hernandez (investigador postdoctoral) iPSC, revolucionant les cèl·lules mare

10:30 Sessió de vídeo: Cèl·lules mare i teràpia cel·lular. Exemples de teràpia cel·lular.

11:00 Descans

11:30 Dr. Quim Hernandez i Maria PuigdomènechCèl·lules mare, frau o realitat?

11:45 Joc: Fent un òrgan amb cèl·lules mare

12:45 Vídeo: Teràpia cel·lular, el futur de la medicina
Dr Quim Hernandez (Postdoctoral Researcher)
Maria Puigdomènech (PhD Student)
Conclusions

13:00 Final de l'activitat

UniStem és el Centre d'Investigació sobre Cèl·lules Mare de la Universitat de Milano fundat al 2006 per E. Cattaneo, G. Cossu, F. Gandolfi, I. Torrent en col·laboració amb G. Testa des de 2015. http://users.unimi.it/unistem/.
El UniStem Day 2020 és una de les activitats de difusió científica sobre cèl·lules mare organitzat per aquest centre. L'UniStem Day és l'esdeveniment de divulgació sobre cèl·lules mare més gran d'Europa i compleix el seu dotzè aniversari al 2020.

Places limitades. S'assignaran per ordre d'inscripció. Màxim 2 grups/classes per centre.
Data: 6 de març de 2020.
Lloc de realització: Facultat de Medicina, Universitat Autònoma de Barcelona. Campus UAB, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).
Activitat gratuïta.
Es faran fotos i es gravarà cada sessió.

Places exhaurides