Stat Wars: El despertar de les dades a Catalunya

Fa molt de temps, en un campus molt, molt llunyà...

Què us proposem? Un matí jugant amb l'estadística a la UAB

L'Estadística és una disciplina científica molt utilitzada en tots els àmbits del coneixement, però molt poc coneguda i estimada entre els estudiants i la societat en general. La idea és crear un espectacle interactiu que afavoreixi la participació dels assistents, la diversió i la consciència crítica respecte al maneig de dades. Es tracta, en definitiva, d'acostar la ciència de forma amena i propera, en un ambient distès en el qual la sorpresa serà constant, a través d'una ràpida successió de continguts, presentacions i animacions.

Volem que el públic no es quedi amb la imatge que l'Estadística abasta tan sol freqüències, taules i algun gràfic.
Volem  estimular el pensament crític pel que fa a l'anàlisi de dades.
Volem induir al pensament probabilístic a través del joc.
Volem descriure com l'Estadística està present en moltes activitats i situacions quotidianes.
Volem mostrar el potencial de l'Estadística per manejar la quantitat d'informació que caracteritza a la societat actual.
Volem acostar la Universitat i els seus integrants als estudiants de Secundària i Batxillerat.
I a més a més volem divertir, divertir, divertir.

Què farem?
El projecte busca portar l'estadística fora de l'aula, amb la finalitat d'aconseguir que els i les joves estudiants siguin conscients, amb Diversió i Jocs, que vivim en un Món ple de Dades.
Volem proposar-vos una activitat en format xerrada - concurs
Es proposen diferents jocs en els quals es pot participar de manera individual o en grup, per tal de resoldre els problemes quotidians abordables mitjançant tècniques estadístiques.
Es vol crear un clima interactiu amb la participació dels assistents, divertit tot despertant la consciència critica respecte al tractament de dades.
Us animem a ser els protagonistes de Stat Wars! i que la força de les dades us acompanyi!
Lloc: Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB
Data: 11 i 18 de març de 2019 (al formulari podreu triar la data)
Horari: de 10 a 12.30 h.

Places exhaurides

Es faran fotos i es gravarà cada sessió.

En col·laboració amb