Taller: Vine a Descobrir el Dret

Degut a la Covid-19, hem decidit anul·lar els cursos d'estiu d’aquest any. Creiem que al mes de juny i juliol no es donaran les condicions adequades per poder realitzar-los amb normalitat.

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i Cicles Formatius
Calendari: del 22 al 26 de juny de 2020
Horari: de 9 a 14h
Professorat: Jose Cañabate Perez
Lloc de realització: Facultat de Dret de la UAB
Preu: 80€

Inscripció: en el moment de fer la matrícula l'alumnat menor de 18 anys haurà d'adjuntar el document d'autorització paterna/materna degudament emplenat i signat. També s'haurà d'adjuntar una còpia del document d'identitat de l'estudiant (anvers i revers).

Accés a la inscripció sense NIU
Accés a la inscripció amb NIU

Podeu consultar les instruccions per realitzar la inscripció aquí

Presentació
Aquest curs té com a objectiu principal tenir una aproximació al món del dret. Els/les participants aprendran què és el dret, les diferències entre públic i privat, intern/internacional, etc. Igualment, s'aprendrà d'una manera dinàmica i divertida que són els contractes, el dret penal o el dret de família (divorcis, etc.), etc., a través de casos d'actualitat.

• Aproximar el món del drets als/les estudiants de secundària.
  • Explicar què és el dret.
  • Introduir les principals branques del dret.
  • Analitzar casos reals per comprendre el funcionament del dret.

Les sessions següents tindran una durada d'una hora.

1. Introducció al Dret.
  2. Introducció i explicació del cas.
  3. Dret Civil.
  4. Dret Penal.
  5. Treball per grups.
  6. Dret Públic.
  7. Dret Públic / Treball per grups.
  8. Dret Processal.
  9. Treball per grups.
  10. Treball per grups.
  11. Simulació del Judici (I).
  12. Dret Internacional.
  13. Dret del Treball.
  14. Treball per grups.

Metodologia:
La classe magistral per realitzar les explicacions dels conceptes bàsics, i l'adquisició pràctica de coneixements a través del desenvolupament de casos pràctics, debats, jocs d'argumentació.

Accés a la inscripció sense NIU
Accés a la inscripció amb NIU