Taller Vine a Descobrir el Dret a la UAB

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: de l'1 al 5 de juliol de 2019
Horari: de 9:30 a 14h., amb una pausa de 30 minuts. El dilluns 1 de juliol es convocarà l'alumnat a les 8:30h.
Professorat: Margarita Bonet.
Lloc de realització: Facultat de Dret de la UAB.
Preu: 90€

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos i tallers de la setmana de l'1 al 5 de juliol

Presentació

T’interessa estudiar Dret però no saps exactament que fem els  juristes? Penses que són uns estudis basats en la memòria i que no podràs assumir tanta tasca? T’interessen les notícies de tribunals però no acabes d’entendre-les? Ets fan de les sèries d’advocats però ho veus molt llunyà? Vine a passar una setmana amb nosaltres! hem preparat un munt d’activitats perquè t’aproximis al nostre món i preguntis tot allò que vols saber.

“Vine a descobrir el dret a la UAB” és un taller muntat i conduit per professorat i alumnat de la facultat de Dret en què mitjançant una gran quantitat d’activitats i dinàmiques diferents et farem un tastet de la nostra disciplina: simulació judicial, debat reglat, redactar una norma, què és un contracte, condicions de treball, dret internacional i dret europeu, dret estatal i competències autonòmiques, com sanciona el dret i moltes altres coses més. En definitiva et rebrem un grup d’alumnes per treballar entre iguals i entendre molt millor com funciona la societat en què vius.

Objectius

• Donar a conèixer uns quants instruments jurídics que qualsevol adolescent hauria de conèixer.
  • Afavorir que es comprengui que en la societat moderna el dret intervé en el nostre dia a dia constantment.
  • Desfer dubtes i mites que l'alumnat de secundària interessat en el dret pugui tenir i proporcionar elements pràctics de valoració.

Continguts

• Eines de treball dels juristes: compendis de lleis, jurisprudència, òrgans judicials, institucions locals, autonòmiques, estatals i internacionals.
  • Dret públic/dretprivat: elaborar un reglament i un contracte. Dret sancionador. Dret civil i dret mercantil.
  • Dret del treball: treballador/empresari.
  • Les relacions familiars i el dret (dret civil i dret civil català).
  • Els drets humans, dret internacional i europeu.
  • Dret penal, dret processal i societat, simulació judicial.

Metodologia:
Problemàtica, pràctica i crítica basada en la tutoria entre iguals.

Observacions:
Aquest taller es basa en la tècnica de la tutoria entre iguals per això gran part del desenvolupament d’aquestes tècniques es farà amb l’ajut d’alumnes dels diferents graus que formen el Grup d’argumentació i debat de la Facultat de Dret. Es tracta de crear un clima relaxat en el qual l'alumnat de secundària pugui relacionar-se amb joves que, d’una banda els poden acostar la seva experiència i, d’altra, tenen pràctica en parlar i desenvolupar les habilitats comunicatives. La finalitat és aprendre de manera relaxada i desfer els mites del dret amb els dubtes sobre el dret amb proximitat.

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos de la setmana del 25 al 28 de juny