Taller Vine a Debatre a la UAB

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: del 25 al 28 de juny de 2019
Horari: de 9 a 14h., amb una pausa de 30 minuts. El dimarts 25/06 es convocarà l'alumnat a les 8h.
Professorat: Margarita Bonet.
Lloc de realització: Facultat de Dret de la UAB.
Preu: 80€

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos i tallers de la setmana del 25 al 28 de juny

Presentació:
Estàs tip de les tertúlies de la televisió? Penses que la gent crida molt i no diu res? Penses que tothom parla de tot i de res? En les discussions amb els amics i coneguts voldries dir més coses i no saps com? Penses que si parléssim i escoltéssim més evitaríem conflictes? Creus en la paraula i no saps ben bé com treure-li més partit? Llavors vine a passar una setmana amb nosaltres, a gaudir de dinàmiques i d'activitats pràctiques que t’ensenyaran els rudiments de l’argumentació. Les posarem en pràctica i t'introduirem en el fascinant món del debat reglat de competició i les seves modalitats principals. Aprofita tot el que hem après debatent pel món! Coneix altres joves com tu, amb les teves mateixes inquietuds i ajuda’ns a utilitzar de forma ètica el poder de la paraula.

Objectius:

• Fomentar el pensament crític com a eina de transformació de la societat.
  • Ajudar a parlar en públic
  • Introduir les eines d’argumentació i refutació bàsiques (afirmar+raonar-evidenciar i impactar).
  • Presentar l’ètica i el respecte en l’ús de la paraula.
  • Donar a conèixer les modalitats de debat reglat a Catalunya, Espanya i el món.

Continguts:

• Què és el debat reglat. Tipus de debat reglat. El debat com a eina per a ciutadanía crítica i dialogant. Els  discurs: estructrura del discurs. Com presentar-se a un mateix. La comunicació no verbal: el que diem sense parlar.
  • Anàlisi de l’objecte de debat (context, preguntes i mocions). Models bàsics d’argumentació. Contraargumentar i ús de falàcies. Exercicis d’argumentació ràpida: presentació de forma clara, sintètica i breu de les nostres opinions o raons.
  • En la pell d’un parlamentari britànic: model de debat acadèmic, rols i preparació. Exercici: debatim mocions d’actualitat!
  • El debat acadèmic espanyol: models rols i preparació. Exercici: lligueta de debat TDA adaptada. I com a conclusió: aplicacions de les tècniques de debat a la vida qüotidiana i valoració del curs.

Metodologia:
Problemàtica, pràctica i crítica basada en la tutoria entre iguals.

Observacions:
Aquest taller es basa en la tècnica de la tutoria entre iguals per això gran part del desenvolupament d’aquestes tècniques es farà amb l’ajut d’alumnes dels diferents graus que formen el Grup d’argumentació i expressió oral de la Facultat de Dret. Es tracta de crear un clima relaxat en el qual l'alumnat de secundària pugui relacionar-se amb joves que, d’una banda els poden acostar la seva experiència i, d’altra, exposar la pràctica que han adquirit de parlar i desenvolupar les habilitats comunicatives. Al contrari del taller d’estiu “Descobrint el dret a la UAB” on s’empren eines d’oratòria i debat per acostar-se a continguts jurídics, aquest taller es basa en aprofundir en les tècniques de l’argumentació, oratòria i debat tenint com a objecte de les diferents tècniques temes propis de l’actualitat jurídica, laboral, econòmica, política i criminològica.

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos i tallers de la setmana del 25 al 28 de juny