La ciència de les emocions i les motivacions

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: de l'1 al 5 de juliol de 2019.
Horari: de 9 a 14h., amb una pausa de 30 minuts. Dilluns 1 de juliol es convocarà l'alumnat a les 8.30h.
Professorat: Jorge Luis Mendez Ulrich.
Lloc de realització: Facultat de Psicologia.
Preu: 90€

Places exhaurides

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos i tallers de la setmana de l'1 al 5 de juliol

Presentació
Per què ens comportem com ho fem? Per què de vegades ens quedem en blanc quan provem de parlar en públic? Per què ens ruboritzem? Tenen alguna cosa a veure les nostres emocions amb la salut? I amb els anys que viurem? Com prenem decisions? Som racionals o irracionals prenent decisions? Com afecta la nostra personalitat al comportament? Què és l'autoestima? I la felicitat? Es poden mesurar? Es poden canviar? Què és l'estrès? Com ens afecta? Podem detectar mentides?

Objectius
Es tracta d’una activitat orientada a aproximar els futurs estudiants universitaris a la comprensió dels processos motivacionals i emocionals. Es pretén fer una aproximació conceptual i molt pràctica perquè tinguin una visió general del coneixement científic sobre la matèria, de les aportacions de diferents ciències biològiques i socials a la seva comprensió, i de les implicacions que té a la seva vida quotidiana i per a les professions on el coneixement de la motivació i l'emoció humanes resulta essencial.

Continguts
En relació als continguts a desenvolupar, s'inclouen entre d'altres els següents: conceptes de psicologia de la motivació, conceptes de psicologia de les emocions, sistemes motivacionals, motivació intrínseca, funcions i expressió de les emocions, cognició i emoció, intel·ligència emocional, psicologia positiva.
En relació a les preguntes que permeten presentar i treballar els continguts, a tall d'exemple s'enumeren les següents: com una rata en un laberint ens ensenya a guanyar el Jocs olímpics?; Per què les bates blanques causen hipertensió? Com saber si el teu veí és un psicòpata?

Metodologia
Per tal de desenvolupar la matèria, els continguts no estaran estructurats en un format clàssic de temes, sinó que aquests es presentaran integrats, sobre la fórmula de preguntes sobre alguns comportaments humans, que serveixen de fil conductor per presentar els tòpics mes rellevants.

Observacions:
Les persones participants hauran de portar material per prendre notes.

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos de la setmana del 25 al 28 de juny