CSI a la UAB

Calendari: del 29 de juny al 3 de juliol de 2020
Horari: de 9.30 a 14h
Professorat: Ferran Estebaranz Sanchez, Cristina Maria Pereira Santos
Lloc de realització: Laboratoris integrats i aules d'informàtica de la Facultat de Biociències
Preu: 90€

Places exhaurides

Presentació:
El curs va dirigit a les i els estudiants interessats en l'Antropologia Forense, l'estudi de restes humanes amb l'objectiu d'arribar a la identificació i la determinació de les causes de la mort. Aprendran les tècniques morfològiques i genètiques que utilitzen els forenses. El plantejament del curs es basa en la resolució d'un cas, en què els i les estudiants passaran per les diferents etapes de l'estudi antropològic, des de la recollida de les restes fins als estudis de laboratori.

Objectius:

• Conèixer l'àmbit de l'antropologia forense, les seves tècniques i aplicacions
  • Aplicar les tècniques de l'antropologia forense en la resolució d'un cas

Continguts:

1r dia
  • Presentació dels curs per part del professorat
  • Treball de camp: recollida de mostres
  • Identificació genètica 1: mostres i extracció de DNA
2n dia
  • Identificació de les restes
  • Diagnòstics del perfil biològic de les restes: edat, sexe i estatura
  • Identificació genètica 2: amplificació per PCR de DNA mitocondrial
3r dia
  • Trets individualitzadors: patologia antemortem, perimortem i postmortem
  • Determinació de les causes de mort
  • Identificació genètica 3: seqüenciació de DNA mitocondrial
4t dia
  • Dactiloscòpica
  • Identificació genètica 4: interpretació de les dades genétiques
5è dia
  • Presentació dels resultats de la investigació

Metodologia:
Els estudiants treballaran en grup i veuran les diferents tècniques emprades en l’antropologia forense:

• Osteobiografía: estudi antropològic i forense de restes esquelètiques humanes. S’utilitzarà ossos humans reals de les coleccions osteològiques de la Unitat d’Antropologia Biològica del BABVE. Es farà servir instrumental típic de l’estudi morfològic antropométric, com el peu de rei, la taula osteométrica, el compàs de branques curves, etc. Com a material de suport hi haurà atlas d’osteologia i anatomia.

Observacions:
L'alumnat ha de portar una bata, ordinador si és possible, càmera fotogràfica o mòbil i bloc de notes.

Places exhaurides