Cinema en acció

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Calendari: de l'1 al 5 de juliol de 2019.
Horari: de 9:30 a 14h., amb una pausa de 30 minuts. El dilluns 01/07 es convocarà l'alumnat a les 8:30h.
Professorat: Maria Elisabet Cabeza.
Lloc de realització: Facultat de Ciències de la Comunicació.
Preu: 90€

Places exhaurides

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos de la setmana de l'1 al 5 de juliol

Presentació:
El curs facilita familiaritzar-se amb la història i el llenguatge cinematogràfic, dels clàssics de Hollywood als blockbusters i sèries de TV. Una mirada creativa sobre el setè art i els mecanismes que el fan possible. Cinema en acció ofereix un primer tast per conèixer els oficis de la indústria i com una idea es tradueix en imatges a la pantalla a través d'exercicis pràctics on els alumnes s'hauran de posar tant davant com darrere la càmera.

Objectius:

• Familiaritzar-se amb conceptes i noms clau de la història del cinema.
  • Aprendre a analitzar una pel·lícula a partir d'exemples clàssics i actuals.
  • Professions del cinema: qui fa què perquè una història es tradueixi en imatges a la pantalla?

Continguts:

• El cinema com a indústria i art d'entreteniment. Hollywood i models alternatius.
  • Gèneres cinematogràfics, sagues i superproduccions.
  • Com es fa el cinema? Professions i processos creatius que intervenen en la gestació d'una producció cinematogràfica del guió a l'estrena.

Metodologia:
Classe magistral, visionats i exercicis pràctics d'anàlisi i de creació individual i treball en grup per tal d'aplicar els conceptes estudiats.

Observacions:
Les persones participants hauran de portar càmera digital o mòbil per poder gravar i material per prendre notes.

Instruccions de registre i d'inscripció
Accés a la matrícula dels cursos de la setmana de l'1 al 5 de juliol