Construïm i programem robots amb Lego Mindstorms

Degut a la Covid-19, hem decidit anul·lar els cursos d'estiu d’aquest any. Creiem que al mes de juny i juliol no es donaran les condicions adequades per poder realitzar-los amb normalitat.

Adreçat a: alumnes de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i Cicles Formatius
Calendari: del 29 de juny al 3 de juliol de 2020
Horari: de 9.30 a 14h
Professorat: Romualdo Moreno Ortiz i Ernesto Emmanuel Santana Cruz.
Lloc de realització: Escola d'Enginyeria
Preu: 90€

Inscripció: en el moment de fer la matrícula l'alumnat menor de 18 anys haurà d'adjuntar el document d'autorització paterna/materna degudament emplenat i signat. També s'haurà d'adjuntar una còpia del document d'identitat de l'estudiant (anvers i revers).

Accés a la inscripció sense NIU
Accés a la inscripció amb NIU

Podeu consultar les instruccions per realitzar la inscripció aquí

Presentació:
En aquest curs, d'una manera molt pràctica i amena, l'alumnat s'introduirà en els aspectes bàsics de la robòtica i de la programació d'ordinadors orientada al disseny i control de robots o vehicles mòbils programables. Per això, mitjançant el kit educatiu Lego Mindstorms, treballant en equips de 3 persones construirem robots i aprendrem a programar-los perquè, interactuant amb el seu entorn a través dels diferents sensors disponibles portin a terme diferents missions que desenvoluparem.

Objectius:
D’una forma absolutament pràctica i molt amena, introduir a l'alumnat en els principals aspectes de la robòtica i la programació d’ordinadors, orientada al disseny i control de robots o vehicles mòbils programables, utilitzant a tal fi el kit educatiu Lego Mindstorms.

Continguts:

• Dia 1
    • Breu introducció a la robòtica i a la programació d’ordinadors: sessió més teòrica.
    • Presentació dels diferents elements que integren el kit Lego Mindstorms.
    • Muntatge d’un primer robot, amb el suport dels professors.
  • Dia 2
    • Instal·lació del software de programació per a Lego Mindstorms a l’ordinador de cada equip de treball.
    • Presentació de l’entorn de programació de Lego Mindstorms.
    • Sessió de programació 1: Desenvolupament i prova amb els robots de petits programes, de forma guiada pels professors.
  • Dia 3
    • Sessió de programació 2: Desenvolupament i prova amb els robots de petits programes, de forma guiada pels professors.
    • Modificació dels robots per a les sessions finals, amb el support dels professors.
  • Dia 4
    • Repte 1: Plantejament d’un repte a resoldre per cada equip de treball (desenvolupant el programa adequat per al robot), de forma autònoma, però amb el suport dels professors.
  • Dia 5
    • Repte 2: Treball equivalent al del dia anterior per a un nou repte.

Metodologia:

• Sessions d'exposició per part del professorat:
    • Breu introducció a la robòtica i a la programació d'ordinadors.
    • Presentació del kit Lego Mindstorms.
    • Presentació de l'entorn de programació de Lego Mindstorms.

• Sessions de treball en equips amb el suport del professorat:
    • Muntatge de robots amb Lego Mindstorms.
    • Desenvolupament de programes i prova amb els robots.

Observacions:
L'alumnat que tingui portàtil que el porti. Se'n farà servir un per cada tres o quatre estudiants.

Accés a la inscripció sense NIU
Accés a la inscripció amb NIU