La ciència de les emocions i les motivacions

Informació del calendari i del contingut del curs

Adreçat a: alumnat de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i Cicles Formatius
Calendari: del 12 de juliol al 16 de 2021
Horari: de 9:30 a 14 h
Professorat: Corel Mateo Canedo i Neus Crespo
Lloc de realització: Laboratori P18, Facultat de Psicologia
Preu: 90

Inscripció: en el moment de fer la matrícula l'alumnat menor de 18 anys haurà d'adjuntar el document d'autorització paterna/materna degudament emplenat i signat. També s'haurà d'adjuntar una còpia del document d'identitat de l'estudiant (anvers i revers).

Places exhaurides

Presentació
Per què ens comportem com ho fem? Per què de vegades ens quedem en blanc quan provem de parlar en públic? Què hi ha a la ment d’un psicòpata? Tenen alguna cosa a veure les nostres emocions amb la salut? I amb els anys que viurem? Com prenem decisions? Com afecta la nostra personalitat al comportament? Què és l’autoestima? I la felicitat? Es poden mesurar? Es poden canviar? Podem detectar mentides? A aquestes i moltes altres preguntes provarem de donar una resposta basada en l’evidència científica.

Objectius
Es tracta d’una activitat orientada a aproximar al futur alumnat universitari a la comprensió dels processos motivacionals i emocionals. Es pretén fer una aproximació conceptual i molt pràctica perquè tinguin una visió general del coneixement científic sobre la matèria, de les aportacions de diferents ciències biològiques i socials a la seva comprensió, i de les implicacions que té a la seva vida quotidiana i per a les professions on el coneixement de la motivació i l’emoció humanes resulta essencial.

Continguts
Amb relació als continguts a desenvolupar, s’inclouen entre d’altres els següents: conceptes de psicologia de la motivació, conceptes de psicologia de les emocions, sistemes motivacionals, motivació intrínseca, funcions i expressió de les emocions, cognició i emoció, intel·ligència emocional, psicologia positiva. Pel que fa a les preguntes que permeten presentar i treballar els continguts, a tall d’exemple s’enumeren les següents: Com una rata en un laberint ens ensenya a guanyar els Jocs olímpics?; Per què les bates blanques causen hipertensió? Com saber si el teu veí és un psicòpata? Com detectar mentides?

Metodologia
Per tal de desenvolupar la matèria, els continguts no estaran estructurats en un format clàssic de temes, sinó que aquests es presentaran integrats, sobre la fórmula de preguntes sobre alguns comportaments humans, que serveixen de fil conductor per presentar els tòpics més rellevants. Per tant, es pretén emprar una metodologia innovadora, atractiva i molt refrescant, que combina la discussió en grup amb l’experimentació i amb jocs adreçats a verificar l’aprenentatge assolit.