Curs showrunner: crea la teva sèrie

Informació del calendari i del contingut del curs

Adreçat a: alumnat de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat i Cicles Formatius
Calendari: del 12 de juliol al 16 de 2021
Horari: de 9:30 a 14 h
Professorat: Maria del Carmen Ávalos del Pino
Lloc de realització: Facultat de Ciències de la Comunicació
Preu: 90 €

Inscripció: en el moment de fer la matrícula l'alumnat menor de 18 anys haurà d'adjuntar el document d'autorització paterna/materna degudament emplenat i signat. També s'haurà d'adjuntar una còpia del document d'identitat de l'estudiant (anvers i revers).

Places exhaurides

Presentació
T'has preguntat alguna vegada com s'han creat els teus personatges favorits, qui ha ideat les intrigues i trames que tant t'agraden?
Aquest curs està adreçat a tots aquells/es que:

• Sentiu passió pel fantàstic món de les sèries de televisió i webseries!
  • Vulgueu conèixer tots els secrets de l'ofici de showrunner (creador/director/a) seguint les diferents etapes del seu treball (idea, guió, realització)
  • Desitgeu descobrir fins on arriba la vostra pròpia imaginació i creativitat

Objectius

• Conèixer breument la història de les sèries més importants (visionant molts fragments)
  • A partir de la vostra pròpia experiència com a espectadors, reflexionar sobre els temes i personatges que més us han impactat
  • Descobrir com treballen els showrunners per a aconseguir crear aquests temes i personatges que tindran un impacte en l'espectador
  • Elaborar la 'bíblia' d'una sèrie original
  • Escriure el guió complet d'un episodi de la sèrie

Teoria

• Anàlisi de les sèries més importants dels últims anys (temàtiques, personatges, realització, edició)
  • Descobriment de noves sèries de qualitat
  • La importància dels showrunners en la creació d'aquestes sèries
  • Com trobar una idea original (a partir de casos concrets)
  • La presentació de la idea: els pitchings
  • Diferents escriptures i projectes segons la plataforma (TV, internet, Netflix, Movistar, etc.)
  • Escriptura de la "bíblia" d’una sèrie original: idea, tractament, personatges, línies de conflicte, mapa de trames, escenaris
  • Escriptura del guió complet de l'episodi pilot d'aquesta sèrie
  • Gravació del tràiler de presentació de la sèrie (opcional)

Metodologia
Des del primer moment visionarem múltiples fragments de sèries amb dos objectius: exemplificar aspectes concrets de la teoria i oferir referències per a fomentar la vostra creativitat en la generació d’una sèrie pròpia. La part pràctica del curs consistirà en un taller d’escriptura en el qual podreu escriure el guió d’una sèrie original i acabar amb la gravació d’un tràiler (opcional). Podeu suggerir i aportar exemples de les vostres sèries favorites que tinguin relació amb els temes tractats en el curs.

L'alumnat ha de portar un mòbil i material per escriure.