Atenció al públic
Per tal de garantir les distàncies i evitar aglomeracions, als àmbits amb atenció al públic s'han d'adoptar les mesures següents:
- Establir un sistema de cita prèvia de manera que existeixi un únic usuari per a cada treballador/a.
- No es podran habilitar zones d'espera.
- L'atenció al client s'efectuarà amb la deguda separació física. En el cas que no sigui possible, s'avaluaran els elements de protecció més adients per garantir la seguretat dels treballadors i de les treballadores.
- Realitzar, com a mínim un parell de cops al dia, la neteja i desinfecció de les instal·lacions, amb especial atenció a les superfícies de contacte més freqüents, com ara: manetes de portes, taulells, telèfons, etc. Una d'aquestes neteges s'haurà de fer obligatòriament al final del dia. També es realitzarà una neteja i desinfecció en cada canvi de torn.
- Es farà formació a tots els treballadors i treballadores abans de la reincorporació, per tal de garantir que es coneixen els protocols a seguir.
Mesures específiques en espais amb atenció directa al públic:
- Definició d'aforaments màxims, habilitació de mecanismes de control i organització d'accessos, i informació sobre obligatorietat de cooperar en el compliment d'aquestes mesures.
- Valorar la instal·lació de mampares protectores transparents per a taulells, zones d'atenció a empreses concurrents, públic, etc; com a barrera perquè es garanteixi la separació física necessària per minimitzar la possibilitat de contagi sempre que no es pugui mantenir la distància de 2 metres.