- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5153/101
- 1a edició
- Modalitat: Semipresencial
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 15/11/2025
- Final: 21/02/2026
- Places: 30
- Orientació: Professional
- Preu: 270 €
-
Preu especial 81 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català
- Lloc: Facultat de Ciències de l'Educació - UAB
Aquest curs va dirigit a mestres d'educació infantil que volen millorar tant els seus coneixements en didàctica de la ciència com els seus coneixements en didàctica de la matemàtica. El curs es focalitzarà en els sabers i els processos científico-matemàtics, en les seves trajectòries d'ensenyament i aprenentatge així com en el desenvolupament de propostes pràctiques i interdisciplinars.
L'educació científico-matemàtica dels infants és un dels pilars del sistema educatiu actual.
Desenvolupar les competències vinculades a la ciència i la matemàtica escolar implica ser capaç de dissenyar situacions d'aprenentatge que permetin als infants no només treballar els sabers curriculars, si no desenvolupar models científics i processos matemàtics concrets. Fer-ho, però, requereix dominar entre d'altres aspectes, el domini del contingut científico-matemàtic i la seva didàctica.
En aquest curs es tractaran 4 eixos principals, combinant una primera aproximació teòrica i una posterior posada en pràctica. El primer d'aquests eixos serà el desenvolupament de la competència científico-matemàtica de l'alumnat en l'etapa deducació infantil. El segon eix tractarà la progressió dels sabers en l'etapa d'educació infantil, és a dir, quins continguts de ciència i matemàtiques cal treballar en aquesta etapa i amb quina trajectòria didàctica els podem anar construint. El tercer eix tractarà la progressió dels processos científico-matemàtics a l'aula i com aquests es van enfortint al llarg de letapa deducació infantil. Finalment, el quart eix partirà de l'anàlisi de propostes reals i interdisciplinars que ens permetran englobar els tres eixos anteriors.
- Idees clau, sabers i processos per a desenvolupar la competència científica
- Idees clau, sabers i processos per a desenvolupar la competència matemàtica
- Estratègies didàctiques per a promoure bones propostes científico-matemàtiques a l'educació infantil.
- Experiències pràctiques per a promoure bones propostes científico-matemàtiques a l'educació infantil
- Experimentació i anàlisi de propostes científico-matemàtiques a l'educació infantil
L'educació científico-matemàtica dels infants és un dels pilars del sistema educatiu actual.
Desenvolupar les competències vinculades a la ciència i la matemàtica escolar implica ser capaç de dissenyar situacions d'aprenentatge que permetin als infants no només treballar els sabers curriculars, si no desenvolupar models científics i processos matemàtics concrets. Fer-ho, però, requereix dominar entre d'altres aspectes, el domini del contingut científico-matemàtic i la seva didàctica.
En aquest curs es tractaran 4 eixos principals, combinant una primera aproximació teòrica i una posterior posada en pràctica. El primer d'aquests eixos serà el desenvolupament de la competència científico-matemàtica de l'alumnat en l'etapa deducació infantil. El segon eix tractarà la progressió dels sabers en l'etapa d'educació infantil, és a dir, quins continguts de ciència i matemàtiques cal treballar en aquesta etapa i amb quina trajectòria didàctica els podem anar construint. El tercer eix tractarà la progressió dels processos científico-matemàtics a l'aula i com aquests es van enfortint al llarg de letapa deducació infantil. Finalment, el quart eix partirà de l'anàlisi de propostes reals i interdisciplinars que ens permetran englobar els tres eixos anteriors.
Continguts
- Creences i competències científico-matemàtiques a les primeres edats- Idees clau, sabers i processos per a desenvolupar la competència científica
- Idees clau, sabers i processos per a desenvolupar la competència matemàtica
- Estratègies didàctiques per a promoure bones propostes científico-matemàtiques a l'educació infantil.
- Experiències pràctiques per a promoure bones propostes científico-matemàtiques a l'educació infantil
- Experimentació i anàlisi de propostes científico-matemàtiques a l'educació infantil
Sortides professionals
Mestres d'Educació InfantilBeques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament dEducació i de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya
Contacte
Alba Torregrosa Martinez
Telèfon: 935812643