• Microcredencial UAB
  • Codi de l'estudi: 5145/101
  • 101a edició
  • Modalitat: Presencial
  • Crèdits: 3 ECTS
  • Inici: 12/01/2026
  • Final: 06/03/2026
  • Places: 40
  • Orientació: Professional
  • Preu: 240 €
  • Preu especial 80 €
    Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
  • Idioma de docència: Català
  • Lloc: Facultat de Filosofia i Lletres (UAB) - Museu d'Arqueologia de Catalunya (Barcelona)- Centre d'Arqueologia Subaquàtica - Museu d'Arqueologia de Catalunya (Empuries)
Si tens interès sobre l'arqueologia subaquàtica i no has rebut mai una formació acadèmica de caràcter superior que et permetés conèixer aquesta disciplina; aquesta microcredencial és una eina introductòria bàsica per fer-ho. Aquest curs desenvolupat per la UAB i el prestigiós Centre d'Arqueologia Subaquàtica de Catalunya (CASC) està dissenyat per tal d'introduir les qüestions essencials vinculades al patrimoni subaquàtic i la seva gestió: metodologia, normatives de busseig, legislació, estudi, conservació i transferència. La participació del CASC és un element essencial per a vincular la pràctica de l'arqueologia subaquàtica i potser per a generar noves vocacions.

Continguts

- Continguts teòrics sobre l'arqueologia subaquàtica i abast de la disciplina a nivell diacrònic.
- Legislació.
- Conservació i restauració.
- Estratègies de valorització/difusió del patrimoni subaquàtic.

Sortides professionals

Els resultats de l'aprenentatge permetrà obtenir a l'alumnat una formació introductòria i específica sobre l'arqueologia subaquàtica fet que millorarà la seva expertesa en relació a la gestió del patrimoni.

Beques i ajuts

Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Escola de Formació Permanent

Centres col·laboradors

Centre d’Arqueologia Subaquàtica de Catalunya-MAC, Agència Catalana del Patrimoni Cultural CASC

Contacte

Antonio Palomo Perez

Més informació