- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5139/101
- 101a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 12/01/2026
- Final: 02/02/2026
- Places: 25
- Orientació: Professional
- Preu: 240 €
-
Preu especial 72 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català
- Lloc: Campus Virtual de la UAB.
A la nostra societat, qualificada com a societat de l'espectacle per Guy Debord, les imatges i els vídeos tenen un paper fonamental en la construcció de les representacions socials de la infància i la joventut. Tanmateix, la immediatesa de les xarxes socials, la proliferació de notícies falses, la informació parcial i la irrupció de la intel·ligència artificial, plantegen grans reptes per a l'alumnat a l'hora de comprendre la societat i abordar els problemes socials. Per aquest motiu, és essencial que qualsevol docent disposi dels fonaments i de les eines necessàries per formar el pensament crític a classe, en qualsevol etapa educativa.
Aquest curs està dirigit a docents de totes les etapes educatives, tant de l'àmbit de les ciències socials com d'altres disciplines, i tant a professorat d'Educació Secundària Obligatòria com a mestres d'Educació Primària i del segon cicle d'Educació Infantil. El curs ofereix una formació pràctica amb exemples i recursos adequats per a cada etapa per treballar el Desenvolupament del Pensament Crític, l'Educació Mediàtica i la Literacitat Crítica a l'aula, amb l'objectiu d'ajudar infants i joves a comprendre i abordar els problemes de la nostra societat.
El curs està dissenyat de forma intensiva durant 4 tardes dels mesos de gener i febrer, a partir de les 17:00 h.
Aquesta microcredencial, podria formar part de futurs diplomes d'especialització i de postgrau si es cursés conjuntament amb altres microcredencials
- La lectura crítica de la imatge a l'aula
- Aprendre a contrastar i analitzar la informació dels mitjans digitals i la ia.
- Comprendre i abordar els problemes socials de forma crítica
Aquest curs està dirigit a docents de totes les etapes educatives, tant de l'àmbit de les ciències socials com d'altres disciplines, i tant a professorat d'Educació Secundària Obligatòria com a mestres d'Educació Primària i del segon cicle d'Educació Infantil. El curs ofereix una formació pràctica amb exemples i recursos adequats per a cada etapa per treballar el Desenvolupament del Pensament Crític, l'Educació Mediàtica i la Literacitat Crítica a l'aula, amb l'objectiu d'ajudar infants i joves a comprendre i abordar els problemes de la nostra societat.
El curs està dissenyat de forma intensiva durant 4 tardes dels mesos de gener i febrer, a partir de les 17:00 h.
Aquesta microcredencial, podria formar part de futurs diplomes d'especialització i de postgrau si es cursés conjuntament amb altres microcredencials
Continguts
- Recursos i fonaments per qüestionar allò comú i formar el pensament crític- La lectura crítica de la imatge a l'aula
- Aprendre a contrastar i analitzar la informació dels mitjans digitals i la ia.
- Comprendre i abordar els problemes socials de forma crítica
Sortides professionals
La immediatesa de les xarxes i la desinformació plantegen reptes que exigeixen noves eines educatives. Aquest curs, adreçat a docents de totes les etapes, ofereix recursos pràctics per fomentar el pensament crític, l'educació mediàtica i la literacitat crítica, ajudant infants i joves a comprendre i abordar els problemes socials.Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament dEducació i de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya
Contacte
Jordi Castellvi Mata
Telèfon: 935812656