- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5134/101
- 1a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 3 ECTS
- Inici: 20/10/2025
- Final: 17/11/2025
- Places: 60
- Orientació: Professional
- Preu: 270 €
-
Preu especial 81 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català (80%), Castellà (20%)
- Lloc: Virtual
Aquesta microcredencial està dirigida a docents de llengua (L1 i L2) que volen incorporar la intel·ligència artificial generativa (IAG) en el procés d'ensenyament de l'escriptura. L'objectiu principal és dotar els docents dels coneixements i estratègies necessaris per utilitzar aquestes eines de manera efectiva i ètica, potenciant tant l'autonomia com la creativitat de l'alumnat.
Els continguts del curs s'estructuren en tres blocs principals. Primer, s'introdueixen els fonaments bàsics de la IAG, el seu funcionament i les eines més comunes per als processos d'ensenyament i aprenentatge de l'escriptura. Després, s'exploren els processos d'escriptura, com ara la generació d'idees, la creació d'esborranys, la revisió de textos i el feedback automatitzat mitjançant les eines de la IAG. Al mateix temps, es tracten els reptes didàctics que implica el seu ús en relació a la creativitat i l'ètica.
La metodologia segueix un enfocament per tasques i el curs combina l'aprenentatge pràctic amb la reflexió crítica. L'avaluació es basa en la participació activa a les activitats proposades durant el curs i la creació d'una seqüència didàctica amb l'ús de la IAG a l'ensenyament de l'escriptura.
- Procés d'escriptura
- La IAG i la retroacció escrita
Els continguts del curs s'estructuren en tres blocs principals. Primer, s'introdueixen els fonaments bàsics de la IAG, el seu funcionament i les eines més comunes per als processos d'ensenyament i aprenentatge de l'escriptura. Després, s'exploren els processos d'escriptura, com ara la generació d'idees, la creació d'esborranys, la revisió de textos i el feedback automatitzat mitjançant les eines de la IAG. Al mateix temps, es tracten els reptes didàctics que implica el seu ús en relació a la creativitat i l'ètica.
La metodologia segueix un enfocament per tasques i el curs combina l'aprenentatge pràctic amb la reflexió crítica. L'avaluació es basa en la participació activa a les activitats proposades durant el curs i la creació d'una seqüència didàctica amb l'ús de la IAG a l'ensenyament de l'escriptura.
Continguts
- Introducció a la IAG- Procés d'escriptura
- La IAG i la retroacció escrita
Sortides professionals
Professorat de llengües (L1 i L2)Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
Departament dEducació i de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya
Contacte
Joan Tomas Pujola Font
Telèfon: 660420513