Continguts
El Mestratge té una orientació eminentment pràctica amb la integració de l'alumne/a en les tasques ordinàries d'avaluació, diagnòstic i tractament en centres hospitalaris, clínics i escolars.
Es completa amb una formació teòrica destinada a posar al dia els conceptes nosològics, d'avaluació i terapèutics relatius a quatre temes fonamentals de la infantesa i l'adolescència: Discapacitat intel.lectual i Autisme, Psicopatologia Legal i Forense, Trastorns Emocionals i Trastorns del Comportament.
Mòdul 1. Diplomatura de Postgrau Malaltia Crònica i Trastorns de Comportament Infantojuvenil
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Malaltia crònica (Discapacitat intel.lectual i autisme) i trastorns del comportament |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques I: Malaltia Crònica i Trastorns del Comportament |
15 ECTS |
Obligatòria |
Memòria de pràctiques I |
6 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 2. Diplomatura de Postgrau Trastorns Emocionals i Psicopatologia Legal Infantojuvenil
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Trastorns emocionals i psicologia legal i forense |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques II: Trastorns emocionals i psicologia penal i forense |
15 ECTS |
Obligatòria |
Memòria de pràctiques II |
6 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 3. Treball de fi de màster
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Treball de fi de màster |
10 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
El màster en Psicopatologia clínica infantojuvenil es pot cursar mitjançant dues opcions:
-Matricular el màster sencer.
-Matricular la diplomatura de postgrau en Malaltia crònica i trastorns del comportament infantojuvenil, i la diplomatura de postgrau en Trastorns emocionals i psicologia legal infantojuvenil per separat i, un cop superades, matricular-se al Treball de fi de màster.
Programes relacionats
Postgrau en Malaltia Crònica i Trastorns de Comportament Infantojuvenil
Postgrau en Trastorns Emocionals i Psicopatologia Legal Infantojuvenil
Curs en Actualització en Malaltia Crònica (Discapacitat Intel.lectual i Autisme)
Curs en Actualització en Psicologia Legal i Forense
Curs en Actualització en Trastorns del Comportament
Curs en Actualització en Trastorns Emocionals
Curs en Teòrico-Pràctic en Intervenció Clínica Infantil
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Reconèixer les principals influències en els trastorns i els problemes clínics que es donen en la infantesa i adolescència, sobretot en els àmbits de discapacitat intel.lectual, autisme, trastorns del comportament, trastorns emocionals i psicologia legal i forense.
- Identificar les variables funcionals d'adquisició i manteniment dels problemes i trastorns de la infantesa i adolescència en general i, específicament, en els àmbits abans esmentats.
- Proposar i negociar les prioritats, les metes i els objectius de la intervenció amb el nen o adolescent, amb la família i amb els agents educatius: formular els objectius en termes operatius, prioritzar-los i establir criteris per seleccionar les conductes objectiu.
- Formular hipòtesis sobre les demandes i les necessitats del nen o adolescent i del seu entorn: reconèixer les etapes del procés d'avaluació clínica i formular hipòtesis i identificar els factors que determinen la problemàtica actual.
- Identificar i reconèixer els principals mètodes i instruments d'avaluació i diagnòstic en l'àmbit de la infància i l'adolescència.
- Valorar, contrastar i prendre decisions sobre l'elecció dels mètodes i instruments de mesura i intervenció adequats en cada situació o context d'avaluació específics: establir les característiques principals del nen o adolescent i del seu entorn i en funció d'aquesta informació establir i proporcionar els medis adequats i necessaris per l'avaluació i intervenció clíniques.
- En la intervenció clínica, identificar, preparar i dur a terme el tipus de teràpia més adequada pel nen, adolescent i la família a partir dels resultats de l'avaluació i el diagnòstic.
-Establir l'adequació de la intervenció psicològica o psicopedagògica quant a l'adherència al pla d'intervenció i l'aconseguiment dels objectius establerts prèviament.
-Elaborar i redactar informes psicològics o psicopedagògics sobre els resultats de l'avaluació, la intervenció o el servei sol.licitat:organitzar la informació rellevant del cas,el.laborar els resultats de forma operativa, indicar els objectius d'intervenció o de millora i seleccionar el lèxic i la informació apropiats en funció del destinatari de l'informe.
- Adquirir les habilitats de comunicació necessàries per adequar-se a les característiques específiques de l'entrevista d'avaluació, seguiment i devolució i de l'intercanvi d'informació amb infants i adolescents, amb la família i amb els educadors.
- Mantenir una actitud favorable envers l'actualització permanent a través de l'avaluació crítica de documentació científica, valorant-ne la procedència, situant-la en un marc epistemològic i identificant i contrastant llurs aportacions a la Psicopatologia de la infància i l'adolescència.
- Cercar informació i bibliografia específica, vàlida i actualitzada sobre temes concrets de Psicopatologia infantojuvenil.
- Integrar, elaborar i sintetitzar informació provinent de diverses fonts per realitzar el treball d'actualització i revisió de Psicopatologia infantojuvenil.
- Aplicar de manera crítica, reflexiva i creativa els coneixements, habilitats i valors adquirits en la teoria i en la pràctica en psicopatologia infantojuvenil.
- Actuar de manera ètica.
- Valorar i criticar els efectes de la pròpia pràctica sobre l'infant o adolescent, sobre la seva família i sobre els agents educatius implicats en la seva formació.
Competències transversals
- Saber comunicar de manera concreta i precisa una informació.
- Aprendre a treballar en equip.
- Resoldre els problemes que es puguin donar en la praxis professional.
- Actualitzar de manera continuada els coneixements de psicopatologia.
- Analitzar treballs i recerques de la psicopatologia des d'una perspectiva crítica.
Títol que s'obté
Màster en Psicopatologia Clínica Infantojuvenil