• Màster propi UAB
    Col·lectiu d'aplicació: Alumni UAB Premium
  • Idioma de docència: Castellà
  • Lloc: Online
L'aplicació de les noves tecnologies als mitjans tradicionals demana una formació específica dels professionals del periodisme i la comunicació.

El màster en Periodisme i Comunicació Digital es planteja com un curs destinat a la formació dels periodistes en actiu que volen conèixer com les noves tecnologies poden ajudar-los en el seu treball, com dels nouvinguts a la professió, que busquen una major capacitació que els permeti estar preparats per a tenir millors oportunitats en el mercat laboral.

El màster està dirigit a tots aquells que pensen que Internet és el mitjà de comunicació i informació del segle XXI. L'enorme xarxa telemàtica que forma Internet és ja el mitjà de referència per a trobar tot tipus d'informació: notícies d'actualitat, informació corporativa, ofertes comercials i tot tipus de dades.

Es dóna la circumstància que no hi ha cap mitjà de comunicació o empresa de prestigi que no tingui presència en Internet. Però, perquè aquesta presència sigui útil és necessari disposar de professionals capacitats per a gestionar amb eficiència la informació que col·loca a la xarxa. Periodistes digitals i professionals de la comunicació digital constituïxen un perfil professional difícil de trobar i amb àmplia perspectiva de treball en el futur.

Durant el període de formació, els estudiants aprendran a treballar en xarxa, a fer dissenys bàsics per Internet, les necessitats de comunicació digital de l'empresa i a conèixer els secrets de la redacció per a mitjans digitals.

Conscients de les necessitats del mercat, els autors dels continguts són professors universitaris i professionals que treballen tant en periòdics digitals com en empreses i institucions.

Enfront dels canvis que genera un entorn digital en l'estructura, producció i gestió de la informació, el màster en Periodisme i Comunicació Digital ofereix una visió global i un aprofundiment pràctic en les noves tecnologies disponibles, en la seva aplicació ien els beneficis que aquestes aporten als processos d'informació.

Sortides professionals

Les sortides professionals per a les quals capacita el màster estan vinculades a la creació de continguts per a les avançades formes de comunicació periodística en entorns digitals. És a dir, per als perfils professionals vinculats als mitjans digitals.

Les sortides professionals que es proveeixen s'orienten tant cap a l'exercici periodístic com cap a la gestió de la comunicació en entorns digitals (web 2.0, xarxes socials, multiplataforma, etc.). Així, són perfils pertinents tots aquells vinculats amb l'exercici del periodisme especialitzat en qualsevol àmbit informatiu de caràcter general o especialitzat a través de mitjans digitals. Aquest professional estarà capacitat com a redactor i comunicador de continguts en les noves modalitats que estan sorgint en el mitjà Internet. D'altra banda, també són sortides professionals adequades a aquest nou perfil de professional competent en la convergència de continguts en els mitjans digitals els comunicadors vinculats a les empreses de comunicació o bé a les organitzacions i institucions.

Pràctiques

Els màsters i postgraus propis de la UAB poden preveure o facilitar la realització de pràctiques acadèmiques externes en empreses o institucions amb la finalitat que l'estudiant assoleixi un grau d'experiència professional que li faciliti la inserció o la promoció en l'àmbit laboral.

Aquestes pràctiques poden ser curriculars (obligatòries) o no curriculars (optatives).

• Curriculars
    Les pràctiques curriculars són aquelles que s’inclouen al currículum dels estudis i, per tant, cal superar-les per obtenir la titulació. La coordinació del teu programa t’explicarà el detall de com, on i en quines condicions cal realitzar-les.
  • No curriculars
    Com a alumne matriculat a la UAB, disposes d’accés al portal de l'ocupació de la Universitat, el Servei d'Ocupabilitat mitjançant el qual pots participar en processos de selecció, tant per a estades de pràctiques no curriculars com per aconseguir un contracte de treball. En ambdós casos, cal que t’inscriguis a l’aplicació Nexus.

Beques i ajuts

Les persones titulades de la UAB que acreditin formar part de la xarxa Alumni UAB Premium gaudiran d'un 10% de descompte en els preus dels estudis propis de màster i de diploma de postgrau. Aquest descompte s’aplicarà només en els programes que tinguin un mínim de 10 alumnes i a les matrícules formalitzades a partir de l'1 de gener de 2019.

Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual

Ana Isabel Entenza Rodriguez

Telèfon: 935811529

Web del programa

Vols rebre més informació?