Mòdul 1. Anàlisi i Intervenció Socio-Ambiental:Entorns Urbans, Comunitat i Sostenibilitat

Assignatura Crèdits Caràcter

Conceptes bàsics per a la intervenció socio-ambiental i la sostenibilitat

10 ECTS

Obligatòria

Contextos urbans, participació i educació ambiental

10 ECTS

Obligatòria

Tecnometodològic per l'anàlisi i intervenció socio-ambiental

10 ECTS

Obligatòria

Mòdul 2. Gestió Ambiental a l'Empresa i a l'Administració Pública: Recursos, Comunicació i Canvi

Assignatura Crèdits Caràcter

Gestió ambiental i sostenibilitat

10 ECTS

Obligatòria

Conceptes i experiències de gestió ambiental

10 ECTS

Obligatòria

Tecnometodològic per a la gestió ambiental

10 ECTS

Obligatòria
Assignatura Crèdits Caràcter

Pràctiques professionals

15 ECTS

Obligatòria

Mòdul 4. Treball de fi de màster

Assignatura Crèdits Caràcter

Treball de fi de màster

15 ECTS

Obligatòria

Itineraris

El màster en Intervenció i Gestió Ambiental: Persona i Societat inclou: el diploma de postgrau en Anàlisi i Intervenció Socioambiental:Entorns Urbans, Comunitat i Sostenibilitat, i el diploma d'especialització en Gestió Ambiental a l'Empresa.

Programes relacionats

Postgrau en Anàlisi i Intervenció Socioambiental: Entorns Urbans, Comunitat i Sostenibilitat
Postgrau en Gestió Ambiental a l'Empresa i a l'Administració Pública: Recursos, Comunicació i Canvi

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

-Conèixer els fonaments bàsics de la gestió ambiental tenint en compte les aportacions teòriques de la psicologia.
-Saber interpretar i aplicar la legislació ambiental.
-Ser capaç de fer l'anàlisi del medi físic i del medi social en el qual desenvolupa la seva activitat professional.
-Conèixer els indicadors i sistemes d'avaluació i gestió ambiental.
-Mostrar domini per a l'anàlisi, comprensió i acció sobre les dinàmiques organitzacionals, tant dels entorns empresarials com de la societat civil.
-Mostrar domini en la utilització de metodologies, recursos i instruments específics que van emergint en el camp de la gestió ambiental.
-Mostrar domini i habilitats per la redacció i desenvolupament de projectes de gestió ambiental.
-Conèixer i poder utilitzar els processos de formació de valors i actituds que incideixen en la concretització de comportaments individuals i socials.
-Mostrar domini per a l'anàlisi, comprensió i acció sobre les dinàmiques i els processos implicats en el comportament de les persones i les seves formes d'estar en el món, determinants en la qüestió ambiental.
-Ser capaç d'analitzar i comprendre les dinàmiques dels ecosistemes en que actua
-Ser capaç d'analitzar i comprendre les dinàmiques territorials i urbanes, tant en les seves dimensions de producció i transformació de l'espai com en les seves dimensions socioeconòmiques.
-Disposar de coneixements i habilitats per actuar sobre els processos comunicacionals, en la moderació de grups, en la mediació i en la conducció de grups de treball, tant de professionals com de ciutadans.
-Mostar domini i habilitats per estimular i moderar processos participatius.
-Mostar domini i habilitats en la creació de programes i campanyes, tant de promoció com d'educació ambiental.
-Mostrar domini en la utilització de metodologies quantitatives i qualitatives necessàries per a l'anàlisi de la situació en la qual se'l requereix.
-Saber detectar i definir les necessitats d'un entorn.
-Mostrar domini i habilitats per la redacció i desenvolupament de projectes d'intervenció socioambiental.
-Ser capaç de fer l'anàlisi i diagnosi d'un entorn socioambiental.
-Ser capaç de fer l'anàlisi del medi físic i del medi social en el qual desenvolupa la seva activitat professional.
-Saber definir els objectius d'una intervenció o gestió ambiental. Ser capaç d'avaluar els efectes d'una intervenció i de les decisions preses en la gestió
-Ser capaç d'avaluar els efectes d'una intervenció i de les decisions preses en la gestió.

Competències transversals

-Tenir la capacitat de valorar l’impacte social i mediambiental d’actuacions en el seu àmbit.
-Tenir capacitat d’anàlisi, de síntesi, de visions globals i d’aplicació dels sabers a la pràctica.
-Tenir habilitats per treballar eficaçment i eficientment en equip disciplinar i interdisciplinar, i saber trobar els suports disciplinaris específics necessaris per a cada cas o situació.
-Tenir capacitat de cercar i integrar nous coneixements i actituds.
-Tenir capacitat de manifestar visions integrades i sistèmiques.
-Saber formular, dissenyar i gestionar projectes.
-Comprendre i d’expressar-se oralment i per escrit en català i castellà i en una tercera llengua, amb domini del llenguatge especialitzat de la disciplina.
-Tenir la capacitat d’anàlisi, de síntesi, de visions globals i d’aplicació dels sabers a la pràctica.

Títol que s'obté

Màster en Intervenció i Gestió Ambiental: Persona i Societat

Vols rebre més informació?