Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 30 de setembre al 4 d'octubre: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
- Màster de Formació Permanent UAB
- Codi de l'estudi: 3339/11
- 11a edició
- Modalitat: Presencial.
- Crèdits: 60 ECTS
- Inici: 03/10/2024
- Final: 29/05/2025
- Places: 30
- Orientació: Acadèmica, Recerca, Professional
- Preu: 4200 €
- Idioma de docència: Castellà (75%), Català (25%)
- Lloc: Pati Maning, Carrer Montalegre, 7, Barcelona. 08001.
Si ets periodista o professional d'altres àmbits de la comunicació, en aquest màster podràs treballar la comunicació amb perspectiva de gènere. El màster Gènere i Comunicació és una eina de transformació per contribuir a construir una societat no discriminatòria que reivindica la diversitat social i el respecte dels drets humans.
T'oferim una formació crítica i de qualitat sobre els condicionants socials que afecten les identitats de gènere i el sistema comunicatiu per contribuir a desmuntar el sexisme en els mitjans. Els estudis s'estructuren en 8 mòduls amb assignatures teòriques i pràctiques que van des de les eines bàsiques sobre què és informar amb perspectiva de gènere, passant pels nous formats comunicatius i les tècniques més innovadores de la informació i la comunicació amb visió no androcèntrica.
També pots realitzar el postgrau en Gènere i Comunicació cursant 5 mòduls i després accedir al màster, cursant la resta de mòduls i el Treball de Fi de Màster, o fer els mòduls independents.
El màster Gènere i Comunicació, únic en la seva especialitat a tot l'Estat, està impulsat pel Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Facultat de Comunicació de la Univeristat Autònoma de Barcelona.
Sortides professionals
- Exercir el periodisme o la publicitat com a professional amb una formació especialitzada en gènere i comunicació.- Realitzar estudis o investigacions per a institucions i entitats sobre la comunicació i el gènere en el món contemporani.
- Proposar campanyes publicitàries des d'una perspectiva de gènere per a entitats o institucions relacionades amb la comunicació.
- Assessorar empreses i institucions relacionades amb el món de la comunicació per a implementar plans d'igualtat, d'acord amb la llei de 2007.
- Desenvolupar el paper de defensora/defensor de la audiència o del lector en mitjans de comunicació escrits o audiovisuals.
- Elaborar projectes professionals en el camp de la comunicació des d'una perspectiva de gènere: revistes, programes televisius o radiofònics, propostes editorials, etc.
- Desenvolupar projectes professionals o continguts mediàtics des d'una perspectiva de gènere: plataformes digitals, webs, etc.
Del Diploma de Postgrau:
-Exercir el periodisme o la publicitat amb una formació especialitzada en gènere i comunicació.
-Elaborar projectes professionals en el camp de la comunicació des d'una persepctiva de gènere: revistes, programes televisius o radiofònics, propostes editorials, etc.
-Exercir com a Community Manager d'empreses amb una formació especialitzada en gènere.
-Assessorar a empreses i institucions sobre com introduir la perspectiva de gènere en tots els productes i a tots els nivells relacionats amb la comunicació.
Testimonis
Pràctiques
De moment les pràctiques professionals seran opcionals; la intenció, no obstant, és de consolidar-les i que acabin sent optatives o obligatòries segons les disponibilitats de places i els convenis que es puguin arribar a signar amb entitats o institucions, per properes edicions.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Centres col·laboradors
Diputació de Barcelona
Contacte
Isabel Muntané Rodríguez
Informació addicional
www.mastergenerecomunicacio.org