Presentació

El Màster en Comunicació LGTBI+ està presentat per l'Institut de Comunicació (InCom-UAB), un centre de recerca de caràcter interdisciplinari i internacional.

Des de l'àmbit de la investigació, la sexualitat és una categoria d'anàlisi fonamental a les ciències socials i les humanitats. Una prova d’això és la diversitat d’estudis des de moltes disciplines (antropologia, sociologia, psicologia, historia).

Actualment el binomi femení/masculí està sent fortament qüestionat i remodelat des d'orientacions sexuals que, amb moltes dificultats, estan trobant vies de sortida. Aquesta és precisament la raó per la qual moltes vegades la seva visibilitat està vinculada a moviments socials de lluita. No és fàcil mostrar la teva identitat sexual quan els criteris ètics i morals tradicionals han qualificat històricament els col.lectius LGTBI+ com menyspreables.

Amb aquest context, tot allò que implica reflexionar sobre aquestes realitats o treballar des de, amb i/o per aquestes persones i col.lectius és molt complex i, per tant, requereix d'una formació especialitzada, d'uns coneixements i competències específics. A aquest Màster, que s'adreça especialment a professionals de l'àrea de la comunicació, oferim aquesta formació.

El contingut del Màster en comunicació LGTBI+ tracta cinc àmbits:
(a) una aproximació als estudis de gènere LGTBI+ per adquirir les nocions bàsiques de cara a l'elaboració de discursos i narratives;
(b) una revisió de les construccions socioculturals d'aquests col.lectius, fent èmfasi en els moviments socials actuals i la qüestió de la interseccionalitat, per tal de conèixer el seu quotidià més enllà dels estereotips;
(c) una panoràmica actualitzada sobre la difusió de continguts LGTBI+ al marc de la cultura digital i el Big Data;
(d) una completa exposició de les eines periodístiques que existeixen per tractar la temàtica amb rigor periodístic, i
(e) una anàlisi de les pràctiques narratives emergents a tots elsàmbits -no només el periodístic-, amb especial dedicació a aquells continguts que sorgeixen des del propi col.lectiu.

Aquest Màster té una orientació mixta. Per una banda, té un component d'estudis avançats per llicenciats i graduats en Ciències de la Comunicació. Per l'altra, dona resposta a persones amb altres titulacions superiores d'altres disciplines que busquen incorporar un perfil especialitzat en qüestions de gènere i comunicació als seus currículums.

Objectius

El Máster en comunicació LGTBI+ ofereix (a) una base teòrica sòlida sobre els estudis de gènere i LGTBI+ (col.lectius lèsbic, gay, trans, bisexual, intersexual, queer); (b) una panoràmica actual i completa de la situació d'aquests col.lectius als principals entorns de convivència ciutadana (polítiques, món laboral, educació, família i gent gran); (c) una base teòrica i pràctica sobre el desenvolupament de la cultura digital, amb especial interès en la sociabilitat digital i el Big Data; (d) una base teòrica i pràctica especialitzada per al desenvolupament de tasques periodístiques-comunicatives; i (d) una reflexió crítica sobre la representació mediàtica cultural de la sexualitat, les identitats de gènere i els rols socials, amb especial èmfasi en les propostes comunicatives que sorgeixen des del propi col.lectiu.

La finalitat és:
- Aportar una formació interdisciplinar completa, que permeti la ideació i gestió de projectes comunicatius i/o de relacions públiques que involucrin els col.lectius LGTBI+.
- Aportar una formació pràctica completa, especialment centrada en el desenvolupament de la cultura audiovisual digital, que permeti la creació, execució i lideratge de projectes comunicatius i/o de relacions públiques que involucrin els col.lectius LGTBI+.
- Contribuir a la creació d'una generació de professionals compromesos amb el progrés social, capaços de treballar des de la comunicació per la inclusió i normalització de la diversitat LGTBI i sexogenèrica.

Requisits d'accés

Per accedir al màster les persones candidates han de tenir una titulació oficial:
- Dins l'àmbit de la comunicació (Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques, Periodisme o similars).
- En els àmbits de les ciències socials (Sociologia, Ciència Política, Dret, Economia o similars) o les humanitats (Humanitats, Història, Filosofia, Filologia, Art o similars).
- Altres àmbits similars als esmentats.

Sortides professionals

Aquestes es centren en empreses, entitats (públiques i privades), organitzacions no governamentals i administracions públiques que incorporen la perspectiva de gènere, específicament sobre els col.lectius LGTBI+, amb dedicació a l'àrea de la comunicació.

Perfils professionals:

- Periodisme especialitzat
- Fotoperiodisme especialitzat
- Creació a l'entorn de les industries audiovisuals (guió, direcció)
- Màrqueting Social
- Gestió de xarxes socials i community managers
- Relacions Públiques
- Agents d'igualtat a institucions públiques
- Responsables d'associacions i organitzacions adreçades a aquests col.lectius.
- Investigació

María Desamparados Huertas Bailén

Telèfon: 935812907

Correu electrònic: Amparo.Huertas@uab.cat

Màster propi UAB

1a Edició
Places: 35
Orientació: Professional
Codi de l'estudi: 4171/1
Preu: 5300 ¤
Preu especial: 4770¤
Col·lectiu d'aplicació: ALUMNI UAB Premium

Veure el detall del preu

Modalitat: Presencial
Dates: del 14/09/2020 al 30/06/2021
Idioma de docència:
Castellà (55%), Català (45%)
Centres responsables:
Institut de la Comunicació
Títol que s'obté:
Màster en Comunicació LGTBI+

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament.