Admissió

Els programes de doctorat de la UAB són presencials.

El candidat que vol accedir a un programa de doctorat ha de sol·licitar-ne l’admissió a la comissió acadèmica del programa de doctorat mitjançant una aplicació informàtica i seguir el procediment establert per la coordinació o la gestió administrativa responsable del programa de doctorat en aquesta mateixa pàgina, pel que fa a la proposta de tutor i director de la tesi.

Trobaràs més informació sobre el tutor acadèmic i el director de la tesi a l'apartat "Línies i direcció" d'aquesta fitxa.

Abans d'iniciar la sol·licitud comprova els requisits d'accés, la documentació per a l'admissió que hauràs d'escanejar i el calendari d'admissió.

Si vols sol·licitar l'accés al doctorat, tingues presents els apartats que hauràs de completar en l'aplicació de sol·licitud.

El/la candidat/a també haurà de proposar si vol fer la tesi a temps complet o o a temps parcial. Trobaràs més informació en aquesta pàgina.
 

Resum dels 5 passos que cal seguir en l'aplicació

  1. Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i una contrasenya. Per obtenir-los:
    • Si no ets estudiant de la UAB, introdueix les teves dades identificatives per registrar-te.
    • Si ja ets o has estat estudiant de la UAB però no recordes el número d'identificació universitari (NIU) i/o no recordes la contrasenya, torna a introduir totes les dades identificatives per tal de recuperar-los.

  2. Selecciona el doctorat que t'interessa.

  3. Introdueix les dades personals i acadèmiques en els diferents apartats de la sol·licitud. El teu nom i cognom(s) han de ser els que consten al teu DNI, passaport, NIE o document d'identitat del teu país.

  4. Escaneja els documents necessaris personals i acadèmics i adjunta'ls a la sol·licitud. Els documents s'adjunten en format .pdf, .jpg o .doc (màxim 4 MB).
    En aquest enllaç trobaràs el document que hauràs d’incorporar fent constar el vistiplau del teu director/tutor (emplenat i signat), en cas que sigui un requeriment del programa. Consulta més avall l'apartat de documentació per veure si aquest programa disposa d'un altre model de document. El fet de no incloure documents demanats en cadascun dels apartats específics de l'aplicació, pot comportar la denegació de la teva sol·licitud. La documentació emesa en llengües diferents del català, castellà o anglès, l'hauràs d'aportar traduïda segons les indicacions sobre la traducció oficial que trobaràs a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Si has d'incorporar dos certificats, com per exemple el de grau i el de màster, o bé dos títols, recorda que has de desar-ho en un únic document per incorporar-lo a l'aplicatiu.

  5. Si vols, et pots descarregar el comprovant de la sol·licitud d'admissió. Les resolucions de les sol·licituds es rebran mitjançant el correu electrònic que hagis indicat a la sol·licitud de preinscripció. Pots consultar l’estat de la teva sol·licitud, en aquest mateix enllaç de sol·licitud. Si necessites una admissió avançada motivada per una beca, cal que ho indiquis en el camp d'observacions i indiquis per a quina beca. La coordinació del programa, en funció de la situació, resoldrà la teva admissió anticipada, si s'escau.

Consulteu algunes indicacions que us poden ser útils per fer la preinscripció online:

  1. Què fer si heu cursat un màster universitari espanyol i no el trobeu a la relació de màsters que es presenten de la universitat on el vau cursar?
    Si heu fet un màster universitari (oficial) a una universitat de l'Estat espanyol i quan indiqueu la universitat no apareix a la relació de màsters, podeu indicar-ho de la manera següent:
    1. Trieu l'opció "Màster obtingut fora de l'Estat espanyol".
    2. A la pantalla emergent de selecció de país, indiqueu "Espanya" i cerqueu la universitat (es poden utilitzar asteriscos per facilitar la cerca; per exemple: *Rioja*).
    3. Al camp d'estudis indiqueu el nom dels estudis cursats (per exemple: "Màster en Tecnologia de la Informació").

    Recordeu que caldrà indicar si l'heu finalitzat o no i, un cop informat aquest camp, clicar el botó 'Següent' per continuar amb la sol·licitud online.
  1. Consideracions per emplenar les dades personals
    1. A l'apartat d'adreça de correu electrònic institucional, si no la tens indicada, has d'afegir la teva adreça de correu electrònic personal.
    2. Pel que fa a les adreces, cal que incorporis les dues, l'habitual i la de durant el curs. Si aquesta darrera encara no la coneixes, has d'indicar la mateixa adreça que has indicat a l'adreça habitual.
    3. Pel que fa al codi postal de naixement, si ets nascut/da en una població espanyola que té més d'un codi, pots indicar-ne qualsevol d'ells.
  1. Si feu la sol·licitud per a més d'un doctorat a la UAB, l'aplicació recuperarà la informació de la documentació obligatòria que hagueu indicat en la primera sol·licitud d'accés al doctorat. Si en la segona sol·licitud es demana altra documentació, es podrà indicar als documents optatius.
  1. Si no trobes la teva universitat donada d'alta al sistema, cal que seleccionis qualsevol altra universitat del teu país i en el camp d'observacions del mateix aplicatiu indiquis el nom de la universitat on has aconseguit el títol.


ARA JA POTS ACCEDIR A L'APLICACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ

Entra a l'aplicació de la sol·licitud


Un cop gravada la sol·licitud, entraràs en el procés de selecció. El resultat de la resolució el rebràs de manera personalitzada a l'adreça de correu electrònic que vas indicar a la sol·licitud d'admissió, en funció del calendari del programa de doctorat. Revisa la safata SPAM per comprovar que ho hagi estat tractat com a correu brossa.


El sol·licitant s'ha de posar en contacte amb la Coordinació ABANS de fer la preinscripció online.

Aquest programa de doctorat estableix, per al curs 2018-2019, els períodes de preinscripció següents:

  • Des del 18 de juny fins el 31 de juliol
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 1 d'octubre
  • Des de l’1 d'agost fins el 15 de setembre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 15 d’octubre
  • Des de l’1 d'octubre fins el 31 d’octubre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 15 de novembre
  • Des de l’1 de novembre fins el 16 de novembre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 18 de desembre

 

Documentació per a l’admissió

El sol·licitant ha d’acreditar a la coordinació o la gestió administrativa del programa de doctorat que els seus estudis previs donen accés per cursar un programa de doctorat segons la normativa vigent i ha d’aportar aquesta documentació obligatòria pel que fa als estudis previs (títol i certificacions acadèmiques) en el moment de la matrícula (cal consultar la resta de documents necessaris per a la matrícula a l'apartat 'Documentació per a la matrícula' de l'opció 'Matrícula' d'aquesta mateixa pàgina web).

A l'apartat 'Requisits d'accés generals' també es poden consultar totes les vies d’accés al doctorat que la normativa vigent permet.

La documentació es pot aportar expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporti. Pel que fa a la documentació expedida en la resta d’idiomes, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.

Per legalitzar la documentació que acredita els estudis estrangers cursats, cal seguir el procediment detallat a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Tot i això, en el moment de l’admissió al doctorat es pot presentar la documentació no legalitzada, encara que sí que serà obligatori presentar-la en el moment de formalitzar la matricula.

D’altra banda, si en el moment de sol·licitar l’admissió encara no s’està en possessió del títol o el certificat substitutori corresponent, perquè s’està acabant la titulació, cal indicar-ho en la mateixa sol·licitud i proposta d'admissió en l’apartat 'Dades acadèmiques' marcant l'opció "Pendent de finalitzar".

 


Documentació obligatòria   Com s'ha d'adjuntar a l'aplicatiu informàtic
  • Certificació* o expedient acadèmic del Grau o de la Llicenciatura espanyola o estrangera
  • Certificació* o expedient acadèmic del Màster/Programa de Doctorat
  • Certificació* o expedient acadèmico del DEA o de la Suficiència Investigadora
*Certificacions en les quals hi constin el període en anys acadèmics de la titulació, les matèries cursades, els crèdits obtinguts i les qualificacions obtingudes.
 
  Certificació Grau/Llicenciatura/Màster Universitari/DEA/cert. 2 anys d'Especialista/Programa de Doctorat
  • Títol de Grau o Llicenciatura espanyol o estranger
  • Títol de Màster
  • Títol de Doctor
  • Títol de DEA (RD 778/1998)
  Títol Llicenciatura/Grau i Màster Universitari o DEA/T.Especialista en CCSalut/T.Doctor espanyol
  • Curriculum vitae
  CV
  • Document d'acceptació del tutor
  Document acceptació tutor
  • Document d'acceptació del director
  Document acceptació director
  • En cas que el director sigui extern a la UAB
  CV director

Documentació opcional   Com s'ha d'adjuntar a l'aplicatiu informàtic
  • Carta de motivació
  Carta de motivació
  • Carta de referència
  Carta de referència
  • Projecte o pla de recerca
  Projecte d'investigació
  • Acreditació del nivell de llengües
  Certificació llengua estrangera 1
  • DNI/Passaport
  Còpia del DNI o del Passaport

A més de la documentació que cada programa indiqui, estan donats d'alta per a cada programa dos documents (Altres documents1 i Altres documents2) que serveixen de comodí per a que la persona interessada pugui adjuntar altres documents que consideri o que el programa de doctorat l'indiqui.

 

Admissions abans del termini establert i preadmissions

L'Escola de Doctorat, seguint les indicacions de la coordinació del programa de doctorat, pot emetre amb anterioritat a l'inici del termini d'admissió d'un curs acadèmic, o abans de la finalització del termini de resolució, cartes d'admissió a efecte que puguis sol·licitar una beca o bé per fer els tràmits del visat al teu país. Només cal que entris la teva sol·licitud a l'aplicatiu i que ho indiquis al camp Observacions, on hauràs d'indicar que necessites una carta d'admissió i la beca a la qual estàs optant. Si l'aplicatiu és tancat, pots contactar amb la coordinació del programa.

Si necessites una preadmissió, la coordinació del programa pot emetre-la si ho considera oportú. Cal que contactis amb la coordinació del programa de doctorat per tal que t'informi del procediment.

Al web de l'International Support Service es pot consultar més informació per a futurs alumnes estrangers en relació amb estades a Catalunya, tràmits legals i el campus de la UAB.

Seguiment de la teva sol·licitud

Des de l'aplicatiu on vas fer la sol·licitud, pots fer seguiment de l'estat d'aquesta. A continuació pots consultar què volen dir els diferents estats:

  • Sol·licitada per l'alumne: s'ha enregistrat correctament la preinscripció.
  • Sol·licitud incompleta: manca documentació a la preinscripció.
  • Validada per l'administració: s'ha revisat la sol·licitud i la documentació adjunta.
  • Admès: El/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha fet una proposta d'admissió.
  • Concedit l'accés: l'Escola de Doctorat ha revisat les propostes d'admissió realitzades pel coordinador i ha fet l'admissió definitiva. També s'enviarà un email al doctorand informant-lo de la resolució. El doctorand quedarà a l'espera de fer la matrícula.
  • Llista d'espera: el/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha donat l'admissió, però no hi ha places al doctorat.
  • Sol·licitud denegada: el/la coordinador/a o l'Escola de Doctorat han revisat la sol·licitud, però no concedeixen l'admissió, per no complir algun dels requisits.

 

Tens dubtes? Contacta directament amb la coordinació del programa omplint el formulari: *Camps obligatoris

Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició