Continguts

Aquest programa té l'objectiu de formar les persones que s'hi matriculin en tots els aspectes que cal conèixer per a dedicar-se professionalment a l'ensenyament de català a aprenents adults (com a L1 i L2, tant en nivells inicials com avançats).

Assignatura Crèdits Caràcter

Aprenentatge de la Llengua en Persones Adultes

6 ECTS

Obligatòria

L'Ensenyament del Català al Segle XXI

6 ECTS

Obligatòria

Didàctica de la Llengua Catalana

11 ECTS

Obligatòria

Cultura i Aprenentatge de la Llengua

6 ECTS

Obligatòria

Pràctiques

6 ECTS

Obligatòria

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

-C onèixer els marcs teòrics relacionats amb la formació de persones adultes i l'adquisició d'una segona llengua, així com identificar i valorar les condicions i les possibilitats d'aprenentatge per part de persones adultes.
- Conèixer la situació sociolingüística als Països Catalans i tenir criteris per comprendre situacions i modificar les actituds lingüístiques si és necessari.
- Aprofundir en l'ensenyament-aprenentatge de la llengua des de la lingüística del text i l'anàlisi del discurs.
- Proporcionar criteris metodològics basats en un enfocament de l'ensenyament de la llengua que posi èmfasi en l'ús i en el desenvolupament de les habilitats lingüístiques.
- Saber utilitzar recursos i materials didàctics innovadors.
- Conèixer i aplicar els elements bàsics d'una programació a la planificació d'unitats i seqüències didàctiques.
- Conèixer les estratègies necessàries per seleccionar, organitzar i aplicar els coneixements de llengua, literatura i cultura catalanes en el moment de facilitar l'aprenentatge de l'alumnat.
- Adquirir estratègies per dinamitzar culturalment tant aules com centres universitaris, cívics o culturals.
- Conèixer formes d'ensenyar català a distància així com tot tipus de recursos en línia per facilitar l'aprenentatge de l'alumnat.
- Relacionar el marc cultural i literari amb l'aprenentatge de la llengua.
- Posar en pràctica eines que facilitin la reflexió sobre la pràctica i la teoria

Competències transversals

- Ser capaç d'avaluar de manera crítica i constructiva la pròpia actuació i la dels altres.
- Mostrar habilitats comunicatives orals i escrites per exposar els resultats d'un treball.
- Tenir una actitud d'aprenentatge estratègica i flexible.
- Manejar les tecnologies de la comunicació i la informació.
- Organitzar i planificar amb l'objectiu d'establir un pla de treball per desenvolupar en un període establert.

Títol que s'obté

Diploma de Postgrau Ensenyament de Català Per a Persones Adultes

Vols rebre més informació?