Continguts

- Anàlisi d'enquestes, escenaris i comportament electoral: que estudia els moviments demoscòpics, les enquestes i els escenaris electorals
- Partits, mitjans, lobbies i consultors: els actors de la política: que aprofundeix en l'estudi de la legislació electoral, en el coneixement dels diferents partits de l'àmbit parlamentari, europeu i llatinoamericà, i en l'anàlisi d'altres actors decisius al àmbit de la política, com són els consultors, la premsa, els lobbies i els assumptes públics
- Comunicació i creació del missatge: des d'institucions a partits i mitjans: que treballa les eines necessàries per fer arribar els missatges als seus destinataris, en tots els vessants comunicatius: des d'estratègies a discursos fins a les xarxes socials
- Treball final de diploma 1

Assignatura Crèdits Caràcter

Anàlisi d'enquestes, escenaris i comportament electoral

12 ECTS

Obligatòria

Partits, mitjans, lobbies i consultors: els actors de la política

12 ECTS

Obligatòria

Comunicació i creació del missatge: des d'institucions a partits i mitjans electorals

12 ECTS

Obligatòria

Treball final de diploma

5 ECTS

Obligatòria

Itineraris

Aquesta diplomatura pertany al màster d'especialització Màrketing Polític i Estratègies de Comunicació Política (1306)

Programes relacionats

Curs en Anàlisi d’Enquestes, Escenaris i Comportament Electoral
Curs en Comunicació i Creació del Missatge: des de Institucions a Partits i Mitjans
Curs en Partits, Mitjans, Lobbies i Consultors: els Actors de la Política

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

KT01: Realitzar enquestes i les característiques que se'n deriven per l'anàlisi del comportament polític
KT02: Identificar els marcs i els enfocaments teòric–conceptual que fonamenten el comportament electoral i la comunicació política
KT03: Identificar mitjançant discussió, des d'un perspectiva teòric-aplicada, sobre els principals actors de la política
KT04: Identificar les diferents tipologies de comunicació política per l'adequació del missatge a través de casos pràctics i reals.
KT05: Identificar la importància del missatge i l'organització de les estratègies necessàries per la seva difusió
KT06: Realitzar una campanya electoral completa a través de tallers i pràctica real.
KT07: Identificar els elements que conformen la governança i la comunicació institucional
KT08: Definir un projecte d'investigacióo d'avaluació en l'àmbit de la comunicació política
ST01: Interpretar les enquestes analitzant els diferents escenaris polítics, establint estratègies i relacionant segmentació i votants
ST02: Analitzar els actors polítics com partits, grups de pressió i poder, mitjans de comunicació o consultors polítics
ST03: Analitzar diferents polítiques públiques, amb perspectiva de gènere, tant en el seu procés d'elaboració com d'implementació, avaluació i explicació d'eines i processos
ST04: Elaborar discursos polítics, argumentaris, eslògans o notes, treballant l'oratòria i la redacció, demostrant capacitat creativa, flexibilitat i originalitat
ST05: Aplicar estratègies per la creació portaveus polítics i candidats amb capacitat de lideratge polític, negociació, treball en equip i resolució de conflictes.
ST06: Elaborar marcs conceptuals de la comunicació política i la seva aplicació en la pràctica professional.
ST07: Planificar campanyes electorals pel desenvolupament d'habilitats de direcció
ST08: Organitzar la governança i la posada en marxa de gabinets de govern, aplicant estratègies per liderar en crisi i gestió de la comunicació
ST09: Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir un treball eficient
CT01: Validar amb tècniques quantitatives i qualitatives d'anàlisi la seva aplicació en els processos de recerca i la interpretació d'enquestes i escenaris.
CT02: Dissenyar estratègies d'influència amb grups de pressió aplicant tècniques de negociació en l'establiment de relacions institucionals amb lobbies, partits, institucions i altres actors polítics
CT03: Planificar estratègies comunicatives per la difusió del missatge polític, dissenyant i sistematitzant la creació del discurs i el debat
CT04: Construir candidats i portaveus amb estratègies de storytelling i comunicació líquida
CT05: Planificar estratègies de campanya electoral, dissenyant eslògans, imatges, aplicant tècniques de neuromárqueting i psicologia
CT06: Conceptualitzar la creació de campanyes de participació ciutadana i marca-ciutat a través de tècniques de màrqueting de confiança
CT07: Prioritzar accions per gestionar crisi comunicatives i d’acció de govern
CT08: Gestionar el temps de manera adequada per ser capaç de planificar tasques a curt, mitjà i llarg terminis

Títol que s'obté

Diploma d'Especialització en Anàlisi i Comunicació Política

Vols rebre més informació?