Curs en Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia

Presentació

Formació especialitzada que capacita per a la conceptualització i el desenvolupament d'eines de comunicació cultural per a la difusió del patrimoni documental.

Els documents preservats en els arxius estan plens d'històries que, ben explicades, permetran als professionals de l'arxivística desenvolupar campanyes de difusió de qualitat i impacte per donar a conèixer el llegat històric i documental de la societat actual.

El Curs en Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia, formació pionera en l'àmbit universitari espanyol i iberoamericà, proporciona a l'estudiant competències vinculades a la comunicació cultural i a la difusió del patrimoni documental mitjançant el concepte de storytelling: comunicar explicant històries a través de diverses estructures narratives.

L'storytelling és una eina tan antiga com efectiva. Des que vivia en coves prehistòriques, la humanitat ha transmès el coneixement mitjançant històries. En la societat actual, aquesta transferència es realitza a través de tots els mitjans possibles: pel·lícules, llibres, anuncis publicitaris, exposicions, programes de televisió, aplicacions de mòbil, etc. Són les narratives transmediàtiques, que, al costat de la gamificació i el branding o creació de marca, donen contingut al curs.

Objectius

- Formar professionals de la comunicació cultural centrada en l'arxivística i la gestió documental.
- Proporcionar coneixements dels conceptes bàsics i les tècniques elementals de comunicació cultural, així com de les últimes tendències, prestant especial atenció a l'storytelling.
- Saber aplicar en l'entorn dels arxius tots aquests coneixements adquirits, tant des dels propis serveis arxivístics com des de la perspectiva del professional independent.

Requisits d'accés

Recomanable tenir coneixements de gestió dels documents i els arxius.

Sortides professionals

- Tasques de comunicació i difusió en l'àmbit de les institucions arxivístiques i empreses de gestió documental.
- Professional independent de la comunicació en el sector de la gestió i el patrimoni documentals.

Gestió Acadèmica

Telèfon: 935929710

Correu electrònic: formacio.continuada.fuab@uab.cat

Web: www.uab.cat/arxivistica-gestio-documents/

Curs d'especialització UAB

1a Edició
Places: 30
Orientació: Professional
Codi de l'estudi: 4133/1
Modalitat: Online
Lloc: ESAGED- Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents EDIFICI BLANC CAMPUS DE LA UAB 08193 BELLATERRA (CERDANYOLA DEL VALLÈS)
Dates: del 04/02/2020 al 02/04/2020
Idioma de docència:
Castellà (90%), Anglès (10%)
Centres responsables:
Esc. Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Títol que s'obté:
Certificat d'aprofitament del curs Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.