Curs en Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia

Presentació

Fira virtual de màsters i postgraus UAB: últimes places!

Entre el 28 de setembre i el 2 d'octubre, els màsters oficials i els màsters i postgraus propis de la UAB organitzen sessions informatives perquè en puguis parlar directament amb la coordinació de cada programa. Inscripció oberta!

Formació especialitzada que capacita per a la conceptualització i el desenvolupament d'eines de comunicació cultural per a la difusió del patrimoni documental.

Els documents preservats en els arxius estan plens d'històries que, ben explicades, permetran als professionals de l'arxivística desenvolupar campanyes de difusió de qualitat i impacte per donar a conèixer el llegat històric i documental de la societat actual.

El Curs en Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia, formació pionera en l'àmbit universitari espanyol i iberoamericà, proporciona a l'estudiant competències vinculades a la comunicació cultural i a la difusió del patrimoni documental mitjançant el concepte de storytelling: comunicar explicant històries a través de diverses estructures narratives.


L'storytelling és una eina tan antiga com efectiva. Des que vivia en coves prehistòriques, la humanitat ha transmès el coneixement mitjançant històries. En la societat actual, aquesta transferència es realitza a través de tots els mitjans possibles: pel·lícules, llibres, anuncis publicitaris, exposicions, programes de televisió, aplicacions de mòbil, etc. Són les narratives transmediàtiques, que, al costat de la gamificació i el branding o creació de marca, donen contingut al curs.

Continguts

1. Introducció al curs
Apartat 1: La importància de la comunicació en les institucions arxivístiques
Apartat 2: El Pla de Comunicació
Apartat 3: Comunicació i Arxius

2. Per què funcionen les històries?
Apartat 1: 40.000 anys d’històries
Apartat 2: Del conte a l’storytelling

3. Com construir una bona història?
Apartat 1: Estructures narratives
Apartat 2: Els arguments universals

4. Narratives transmediàtiques
Apartat 1: El nou món de les narracions
Apartat 2: Exemples actuals de narratives transmediàtiques

5. Arxiu, marca i storytelling
Apartat 1: L'ús de l’storytelling per construir la marca de l'arxiu
Apartat 2: Branding culture, storytelling i arxius

6. Juguem?
Apartat 1: Què és la gamificació?
Apartat 2: Gamificació i storytelling. La seva aplicació en l’àmbit cultural

7. Storytelling personal. Tothom té una història per explicar(-se)

Objectius

- Formar professionals de la comunicació cultural centrada en l'arxivística i la gestió documental.
- Proporcionar coneixements dels conceptes bàsics i les tècniques elementals de comunicació cultural, així com de les últimes tendències, prestant especial atenció a l'storytelling.
- Saber aplicar en l'entorn dels arxius tots aquests coneixements adquirits, tant des dels propis serveis arxivístics com des de la perspectiva del professional independent.

Requisits d'accés

Recomanable tenir coneixements de gestió dels documents i els arxius.

Sortides professionals

- Tasques de comunicació i difusió en l'àmbit de les institucions arxivístiques i empreses de gestió documental.
- Professional independent de la comunicació en el sector de la gestió i el patrimoni documentals.

Contacte

Gestió Acadèmica

Telèfon: 935929710

Correu electrònic: formacio.continuada.fuab@uab.cat

Web: www.uab.cat/arxivistica-gestio-documents/

Curs d'especialització UAB

2a Edició
Places: 30
Orientació: Professional
3 ECTS
Codi de l'estudi: 4133/2
Modalitat: Online
Lloc: ESAGED- Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents EDIFICI BLANC CAMPUS DE LA UAB 08193 BELLATERRA (CERDANYOLA DEL VALLÈS)
Dates: del 09/02/2021 al 09/04/2021
Idioma de docència:
Castellà (90%), Anglès (10%)
Centres responsables:
Esc. Superior d'Arxivística i Gestió de Documents
Títol que s'obté:
Certificat d'aprofitament del curs Comunicació en els Arxius. L'Storytelling com a Estratègia

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament.