La comunicació de valors en la publicitat durant la primera onada de Covid-19 a Espanya
AEVA socis fundadors 02.06.2021  -

Del 5 al 8 de juliol se celebrarà l'I Congrés Internacional La Societat PostCovid. AEVA (Associació Científica per al Mesurament i Avaluació de Valors Humans) presentarà la seva ponència explicant com han desenvolupat una recerca basada en el mesurament dels valors comunicats en l'onada publicitària que es va distribuir durant la primera etapa crítica de la pandèmia de COVID-19 a Espanya.

L'estudi es recolza en la recopilació en línia de 45.000 respostes a 1.880 test de recepció per part de 470 receptors espanyols i iberoamericans. La metodologia parteix de quatre objectius de recerca i es recolza en una nova eina de mesurament científic: ProtocoloEva®. Les conclusions revelen que els valors cooperació, benestar, esforç, família, salut, respecte i responsabilitat van ser transmesos de manera intensa i són fortament homogenis, en tots els espots estudiats; en canvi els valors dret, justícia-equitat, dignitat i llibertat van ser comunicats amb una intensitat molt més baixa i de manera heterogènia.

Els professors retirats Dr. Ángel Rodríguez, Dra. Norminanda Montoya Vilar i el Dr. David Badajoz i Dra. Elaine Aparecida Lopes Da Silva, professors del departament, són socis fundadors d'AEVA. La principal activitat d'aquesta associació sense ànim de lucre és el mesurament i l'anàlisi dels valors humans, socials i educatius presents en qualsevol comunicació dirigida als receptors, mitjançant el mètode d'anàlisi instrumental als missatges, que es van abordar mesurant-los com a fenòmens físics, i creant protocols de control de la seva recepció.

El congrés tractarà els efectes de la pandèmia en els àmbits de la psicologia, l'ètica i valors socials, comunicació social, economia i dret, models de negoci i mercat de treball, sistemes educatius i models d'aprenentatge i ciutat i espai públic. Està organitzat pel Grup de Recerca PAIDI - SEJ 495: Pensament Crític, Comunicació i Drets Humans de la Universitat de Sevilla, la Universitat de Deusto, l'Associació Científica per a l'Avaluació i Mesurament dels Valors Humans (A-EVA) i Activa19 Comunicacions.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a