La UAB premia la transparència i la qualitat de la informació de les administracions catalanes
Segell Infoparticipa premis 12.05.2021  -

135 guardons van ser lliurats en un acte a la UAB el passat 10 de maig en reconeixement a les bones pràctiques de comunicació local

El grup de recerca Publiràdio que forma el nou grup Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència (ComSET) junt amb el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) distingeix a les administracions locals amb el segell Infoparticipa. Es tracta d’una eina impulsada pel LPCCP de la UAB l'any 2012 que analitza la informació dels webs dels 947 ajuntaments catalans, per a fomentar la transparència i la qualitat de la informació de les administracions locals.

El Segell Infoparticipa s'atorga als ajuntaments que obtenen més indicadors positius en funció de la seva població. Pel que fa als consells comarcals i les diputacions, s'atorga el Segell Infoparticipa a les institucions que assoleixen un mínim d'un 85% d'indicadors positius, independentment de la població.

Armand Balsebre, director del grup ComSET va destacar que cal seguir avançant en la millora de la transparència de les administracions, tan sols 121 ajuntaments de 947 compleixen amb els indicadors mínims per obtenir Segell Infoparticipa i només 39 han obtingut un 100% d'indicadors positius.

D'altra banda, es detecta que un 29% d'ajuntaments distingits estan presidits per una alcaldessa, un percentatge més gran que el del total de municipis de Catalunya amb dones al capdavant (23%). Les alcaldesses, per tant, obtenen proporcionalment millors resultats de transparència.

L'acte es pot veure al canal de YouTube de la Universitat Autònoma de Barcelona. Per més informació podeu clicar aquí.

Anar a Notícies

Arxiu de notícies

Des de
Fins a